October 21, 2004
Tjena grabbar, jag har följande system:
Amd 3.0
6800LE (Gainward)
1 Gb 2100 och två 2700 pc. Ovecentligt dåliga 😛
Alltså för att förklara lite mer ingående, villken drivrutin fungerar bäst för mitt grafikkort och vad kan jag tweaka på datorn, kanske stänga av lite program eller dylikt som bara är ivägen för att få det att flyta bättre?
Vet att det blev lite mycket kanske men allt positivt som hjälper välkommnas varmt.
MVH//Emil
March 14, 2001
En massa tweaks till windows m.m. hittar du på http://www.tweakxp.com
November 26, 2002
Espirit wrote: Tjena grabbar, jag har följande system:
Amd 3.0 ghz
6800LE (Gainward)
1 Gb 2100 och två 2700 pc. Ovecentligt dåliga 😛Alltså för att förklara lite mer ingående, villken drivrutin fungerar bäst för mitt grafikkort och vad kan jag tweaka på datorn, kanske stänga av lite program eller dylikt som bara är ivägen för att få det att flyta bättre?
Vet att det blev lite mycket kanske men allt positivt som hjälper välkommnas varmt.
MVH//Emil
Jag får inte ditt system att gå ihop. Vad har du för AMD som du kör i 3GHz? Och PC2100-minnen??
October 21, 2004
John_lz wrote: [quote=Espirit]Tjena grabbar, jag har följande system:
Amd 3.0 ghz
6800LE (Gainward)
1 Gb 2100 och två 2700 pc. Ovecentligt dåliga 😛Alltså för att förklara lite mer ingående, villken drivrutin fungerar bäst för mitt grafikkort och vad kan jag tweaka på datorn, kanske stänga av lite program eller dylikt som bara är ivägen för att få det att flyta bättre?
MVH//Emil
Jag får inte ditt system att gå ihop. Vad har du för AMD som du kör i 3GHz? Och PC2100-minnen??
Oj herregud 😛 Det är fel det ska vara en 3.0 inte ghz.
My mistake sry!
October 9, 2004
July 24, 2003
Espirit wrote: [quote=kicking_kangaroo]Du menar en 3000+? Är det 64-bitarsversionen eller inte?
Okej trode du förstod, my mistake again. Japp du har så rätt så en 3000+
Kan ju vara vettigt att skriva vilken MODELL av en AMD processor man har då 3000+ kan vara en gammal K7 baserad AthlonXP processor.
Athlon64 3000+ finns också och även i två olika socket's. Den ena singelkanaliga s754 och den andra dubbelkanaliga s939.
Sen finns även Sempron 3000+ som är en budgetmodell.
Ta reda på vilken processor du har och vilket moderkort också så kan man säkerligen hämta prestanda genom överklockning.
Minnen köper du 2*512Mb med låga timings. BH-5 minnen är att rekommendera för högsta prestanda.
1 Guest(s)