July 18, 2002
Tjena!
Jag undrar hur högt man kan klocka Geforce 2 mx 400 ?
Normala värdena e: processor : 175 mhz minne: 166 mhz.
Jag fick med en fläkt på 5 v med på kortet o vad jag tror så måste ja ersätta den med en 12 v fläkt? (Vad för tysta o bra fläktar finns det?, affärer o märken)
Jag kollade på tomshardware o hittade inget speciellt om olika klockningsvärden. Kanske någon som är erfaren och har klockat kortet kan dela med sig den erfarenheten?
October 10, 2001
Fruitboy wrote: som du kan se i min signatur så har jag klockat det till 235gpu 195 minne stabilt men om man inte vill ha så stabilt går det högre iaf på gpun mina minnen stannar vid 195
Om du vill få ut mera ur kortet så kolla in denna länk : http://www.xbitlabs.com/video/.....cking.html Men det är som sagt extremöverklockning :bgrin:
April 1, 2001
Jag hade innan ett geforce 2 mx (inte 400) som förovrigt var moddat med cp kylning på gpu/minne.. samt att det var moddat med en grov lödkolv till ett quadro 2 mxr...
jag klockade det som mest till 250/235 😀 :bgrin:
det genererade iofs 3200 3dmarks, men det är nära inpå helt trasigt nu... klockar man upp minnet jättelite så blir det skumma grafikfel och sånt 😀
Det är inte att rekommendera att klocka så högt, men det är fräckt 🙂
July 18, 2002
July 18, 2002
July 18, 2002
July 5, 2002
jag hade ett elsa 64mb sådant kort utan fläkt som jag gett till en polare, installerade och körde geforce tuner eller vad det heter.. och tog fast settings.. den hoppade till 200/223 av sig självt och blev rätt het men funkade stabilt!
testade även 210/240 men fick exakt samma poäng i 3dmark ändå =(.
han har en dell p3 350, 128mb pc100, 7gb hd, fick 1100 3dmark.
gick iaf att spela Warcraft 3 på den med mitt grafikkort =))
August 14, 2002
BURKEN wrote: Om du vill få ut mera ur kortet så kolla in denna länk : http://www.xbitlabs.com/video/.....cking.html Men det är som sagt extremöverklockning :bgrin:
fan va ballt. dags att klocka skiten ur graffekortet!
frågan e ju bara hur länge det överlever 😀
2 Guest(s)