March 5, 2002
Tjoho. Tänkte plåga er ännu en gång med min vattenkylning-soon-to-be.
Komponenterna är enligt följande: DangerDen TDX CPU-block s478, DangerDen Maze4 GPU-block, DangerDen Dual Heatercore, DangerDen Single Heatercore, Eheim 1048, Eheim 1048, tre 120mm-fläktar, slangnipplar och slang. Jag (far min) har också byggt fanshrouds till radiatorerna, som ni ser på bilderna.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Jag har ett chieftec fulltower-chassi, och inget får plats i den. Kanske en pump, men det är väl lite onödigt att ha den i chassit. För att få plats med alla sakerna så måste radiatorerna + pumparna vara utanför datorchassit, kanske i en egen låda ovanför datorn? Eller under? Vilket blir bäst? Furthermore, om det skall vara en egen låda så måste jag ju tillverka en vilket kommer ta upp en massa tid. Jag har ett gammalt AT-chassi här, som man kan såga i osv men jag tror inte det får plats i det. I need help!
edit: såhär ser chassit ut: [Image Can Not Be Found]
December 11, 2002
Nu blir jag besviken på dig Facka :/ jävla pk!
Du tar ut den undre hdd racken och sätter pumparna i botten och radiatornerna i taket.
Du kan även göra som jag gjorde, bygg en typ av "brygga" i 5,25" platserna och sätt pumparna där med lite dämpning osv så det blir lite tyst. Du har ju förfan ett fulltower och säg inte att du får plats för jag kunde fan bo i mitt när jag hade vattekying där i, IIIINGA PROBLEM!
March 5, 2002
Joni^ wrote: Nu blir jag besviken på dig Facka :/ j**la pk!
Du tar ut den undre hdd racken och sätter pumparna i botten och radiatornerna i taket.
Du kan även göra som jag gjorde, bygg en typ av "brygga" i 5,25" platserna och sätt pumparna där med lite dämpning osv så det blir lite tyst. Du har ju förfan ett fulltower och säg inte att du får plats för jag kunde fan bo i mitt när jag hade vattekying där i, IIIINGA PROBLEM!
D:
bilder kommer på chassit, vänta lite
tror itne det får plats, shroudsen med raddarna tar stor plats, och jag vill att raddarna tar luft utifrån, men ändå skickar det någonstans som inte resulterar i varm luft i chassit
pics inom 1 minutas
August 14, 2001
Håller med Jonni^ ta bort ena hårddiskracket, möjligtvis kyler du även diskarna med vatten, kan du montera d närmare utan risk för värme, kan du även ljuissolera runt om du vill bli av med diskljudet. Ena radiatorn i botten och ena i toppen kanske, fixa ett par fina ben till datorn bara 🙂 förslag, ta bort alla sladdar och sånt när du testar, så ser du mer hur du kan montera, sladdarna brukar gå å få dit d ska i efterhand.
December 29, 2003
Har ett likadant chassi och jag tog bort det undre hd racket, är busenkelt att sätta tebax om man skulle känna för det nån gång. Då ryms det gott och väl 2 pumpar därnere. Dubbelradiatorn bör rymmas i toppen, går nog att skärma av den rätt bra och skicka ut luften på baksidan ovanför nätagget. Skruva fast pumparna i botten oxå, då blir de helt ljudlösa.
Har du riktigt tur kanske båda radiatorerna ryms i toppen.
1 Guest(s)