October 28, 2004
OfflineYes, sitter och plågar min stackars prolle lite och försöker få till en lämplig 24/7 klock. Jag använder TAT för att se temperaturen på kärnorna och hoppas att den visar rätt.
Vad använder ni?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
February 12, 2003
OfflineBrukar egentligen inte bry mig, då alla visar mer eller mindre fel. Vid överklockning ska det gå stabilt igenom 3DMark 06, går det igenom är allt lugnt, och då drar man på 100MHz till. Brukar kolla i BIOS eller i Core Temp om nånting är grovt fel (typ 70 grader med Vapochill, då är nåt på tok), är det däremot helt okej skiter jag i det.
April 3, 2007
Offlinejag kör på speedfan...men jag instämmer på Mean Machine....det blir ju knas när dem ska mäta mina minus grader på prollen också 😛 vappons evaporator stämmer ju inte ens...så varför skulle den dära mjukvaran göra det 😛 😀
man kan ju alltid mäta själv...med en sån där apparat...fast det är ju svårt att komma in mella prollen o vappon då 😛
October 14, 2007
OfflineSeptember 19, 2002
OfflineMean Machine wrote: Brukar egentligen inte bry mig, då alla visar mer eller mindre fel. Vid överklockning ska det gå stabilt igenom 3DMark 06, går det igenom är allt lugnt, och då drar man på 100MHz till. Brukar kolla i BIOS eller i Core Temp om nånting är grovt fel (typ 70 grader med Vapochill, då är nåt på tok), är det däremot helt okej skiter jag i det.
Ungefär samma här, brukar talla lite på slangarna om jag känner mig orolig att nåt går åt pipsvängen för varmt. 😛
1 Guest(s)

Log In