May 1, 2001
Jag har ett Chieftec på 360w. Har en mobile 2400+ som jag får upp till 2.4ghz stabilt. Behöver jag ett kraftigare nätagg för o kräma ut mer ur min cpu? Har två hdd och ett GF4 Ti4200. Har lite dålig koll på hur mycket ström alla komponenter drar. Men jag kan tänka mej att processorn suger en hel del.
January 6, 2004
När du ska köpa ett nätagg ska du inte tänka på det maxade antalet för den och även för andra produkter.
360 watt räcker gott o väll sen så beror det okså på vilket märkes agg du har olika håller längre olika dör ut efter ett tag vissa är bra vissa inte .. det finns mycket mer än o kolla på Watt(antalet)
råd:
kolla efter:
watt
märkes agg (kvalitetsagg)
pris (minst/max man ska sätta ut för det)
tester+recensioner .
May 1, 2001
Jaha. Men om jag ska försöka klämma upp min 2400 mobile i högre hastigheter, låt säga 2.5-2.6ghz så kan det väl inte räcka med en nätagg på 360w? blir ju lixom en oc på 700-800mhz.
Vilken "rail" eller vad det kallas, drar cpun ström från? Är det från alla eller är det nån specifik tex 12v?
July 18, 2003
gUrr wrote: Jaha. Men om jag ska försöka klämma upp min 2400 mobile i högre hastigheter, låt säga 2.5-2.6ghz så kan det väl inte räcka med en nätagg på 360w? blir ju lixom en oc på 700-800mhz.
Vilken "rail" eller vad det kallas, drar cpun ström från? Är det från alla eller är det nån specifik tex 12v?
borde inte vara nätagget som stoppar där iaf, inte ett 360w, men du kan ju ta och kolla hur den håller spänningarna vid 2.4.. ligger dom någolunda bra så ser jag ingen anledning att byta ut den
January 4, 2001
NHOC_Frozen wrote: [quote=johan_lojan]Watt är överskattat 😛
sant jag körde denna datorn på 230W ett tag ca 2v
Barton 2500+
Abit AN7
512mb minne
2 hdd 80 / 20
DVD
osv
Överskattat är kanske ett illa valt ord... (det heter föressten effekt.. :))
Men det är många som tror att man behöver ett agg på 500w för att man har 3hdds... 🙂
Det som drar mest är processor och grafikkort...
August 1, 2003
sant att W är överskattat det som man skall kolla på är hur många amps den kan ge ut på dom olika spänningarna samt hur stabila dom är... mitt gamla 300W dog så jag va tvungen att använda ett IBM 200W(som jag köpte för 2doser snus =) och det nätagget orkar inte längre med mina 2hdd,cd,floppy TB1000ghz @ 160x7 samt ett saftigt klockat gf2mx... jag har fått klocka ner den nu och kopplat ur floppyn samt cd =)
men jag har ett Levicom VP500S.BL inkommande så det skall nog bli bättre
2 Guest(s)