November 11, 2003
Jag har ett MSI kt4 Ultra, Nordbryggan har en liten liten kylfläns som
skulle vara kul att byta mot nåt bättre.
Jag har en 120mm fläkt i sidan som blåser ungefär mot NB så jag kanske bara behöver en större kylfläns. På DatorButiken säljer de ju
en blå NB-kylare för 99 spänn, eller finns det annat?
Inget extremt som vatten eller nåt, tänkte bara klocka lite mer.
May 8, 2003
Den blå (Zalman NB47J) är en bra kylfläns. Lätt att montera också. Vill du ha lite fetare kylning kanske det här är något?
http://www.whynoi.se/shop/prod.....ProdID=229
Tror dock du klarar dig ganska långt med en Zalman-fläns.
November 11, 2003
September 11, 2002
November 11, 2003
November 11, 2003
...
Med endast 146 fsb som du kör på nu bler det inte speciellt varmt väl? Den ska ju kunna köra på 200 ju.
Nja, 166 mhz fsb har det ju stöd för men jag kan inte sätta i en bartron med 200mhz. Det högsta jag kan ha är en AthlonXP 3000+ 166 mhz.
Men jag tycker att den känns så varm när jag känner på den.... nästan så jag bränner mig....
Det kanske är för att jag kör mittemellan 133 och 166, men då jag inte låst upp min cpu vågar jag inte höja till 166mhz fsb.
Minnet kör jag dock i 333 mhz(166).
Men där satt nån liten fläns med en mini fläkt på.
Det sitter en yttebytte liten gul fläns.(Men på bilder innan jag köpte kortet fanns det även än fläkt....
November 11, 2003
October 20, 2001
Gräs-Mannen wrote: Varför skulle det gå sönder?
Pjaaa, kass kylning + överklockning? Kan vara en orsak till att moderkort brinner(?) upp. Visst är det väl så att en datorn inte går igång om du klockar för mycket och det är så enkelt att fixa genom att bara tömma bios och börja om från böjan men ibland går något sönder helt enkelt, oftast pga. kass kylning
November 11, 2003
November 21, 2003
2 Guest(s)