September 11, 2002
Håller med BeatL här. Varken nätagget eller skärmen är saker som du ska behöva pyssla med för att kyla ner. Båda två är ju slutna enheter som ska kunna klara av det själva direkt från fabriken. Gör de inte det så handlar det snarare om brister i hur de är planerade från första början i tillverkningen.
Har själv haft flera äldre skärmar som blivit otroligt varma när man har dem igång, men att själv sätta in en fläkt är ändå ett ganska stort ingrepp som i alla fall inte jag skulle ge mig in på i första taget...
Är det en gammal skärm det gäller så skulle jag nog fortsätta som det är nu ända tills den dör av ålder, och sen köpa en ny skärm. Är det en ny skärm det gäller så kan du kanske ringa upp butiken där du köpte den eller maila tillverkaren och berätta om problemet och kolla med dem om det är så att din skärm är varmare än vad den egentligen borde vara. Säger de att det är okej som det är nu så får du lita på det. Går den sönder i förväg på grund av värmen så gäller självklart garantin som vanligt eftersom man då kan anta att det beror på konstruktionsfel.
February 8, 2003
Ju högre uppdaterings frekvens jag kör ju varmare blir skärmen. Å sen blir väl skärmarna "varma" rent generellt. Varm elr ljummen är ju frågan!
Men kör inte onödigt hög uppdaterings frekvens om du inte behöver.
Typ 75Hz på skrivbordet räcker ju gott.
Om man sen vill gå högre i spel är ju en annan femma.
De gäller å prioritera.
February 3, 2003
Zyrus wrote: tycker det är bra att prylarna blir varma för då blir det varmt i rummet! Hadde 28 grader i natt och jag sov med 2 täcken på mig varav ett inehåller dun. =) Tur att det är sommar snart.
Hur fan klarar du det? Jag tycker det är varmt med 18-20 grader i rummet!
March 7, 2004
LorD_Kvadd wrote: [quote=Zyrus]tycker det är bra att prylarna blir varma för då blir det varmt i rummet! Hadde 28 grader i natt och jag sov med 2 täcken på mig varav ett inehåller dun. =) Tur att det är sommar snart.
Hur fan klarar du det? Jag tycker det är varmt med 18-20 grader i rummet!
Jo jag säger de 😛
På sommarn kan man ju knappt sova med täcke på 😛
2 Guest(s)