July 17, 2004
När jag kör Toast ligger Tempen på Ca: 70 grader klockad från 3,2 till 3,7
Kör jag Prime95 blir det error efter 1 min för då stiger tempen nästan till 80 grader 🙁
Och sen när jag startar datorn och startar prime95 direkt när tempen är låg då funkar Prime i ca: 15 Min utan error och sen när Tempen ligger på 80 igen så får jag error 🙁
March 14, 2001
Alltså har du för dåligt kylning som resulterar i att du inte kan köra nuvarande klock utan att förbättra kylnigen..
Kan vara lite olika mellan dessa stress-program vilken av de som ger högsta temperaturen och högsta processoranvändningen, så eftersom att du får högre temperatur med prime95 så använder det programet processorn mer än Toast..
February 15, 2005
Antar att du kör Dual Channel och att Toast inte stöder det så att processorn ändå jobbar på halvfart. Öppna Aktivitetshanteraren och kolla processoranvändandet när du kör toast respektive Prime.
När jag testade max temp så öppnade jag två stresstest och tilldelade dem varsin processor i Aktivitetshanteraren.
March 14, 2001
sv_ea wrote: Antar att du kör Dual Channel och att Toast inte stöder det så att processorn ändå jobbar på halvfart. Öppna Aktivitetshanteraren och kolla processoranvändandet när du kör toast respektive Prime.
När jag testade max temp så öppnade jag två stresstest och tilldelade dem varsin processor i Aktivitetshanteraren.
Dual channel har inget med hur mycket olika program stressar processorn..
Och det du säger att tilldela testen varsin processor går endast då man har just två processorer eller fler..
2 Guest(s)