February 1, 2004
Hade satt på en Arctic Cooler TC på den gamle trotjänaren för ett tag sedan men hade inte tillfälle att testa det förrän igår. Så när jag startar och kollar tempen så är den uppe i 50 grader efter en minut. Känner på flänsen som är skållhet och undrar hur varma Duronprollar är egentligen... Väntar en stund och tempen kryper upp i 60 grader (fortfarande i idle).
Det visar sig att jag har vänt kylaren 180 grader och att kärnan har nätt och jämnt kontakt precis vid sidan på flänsen... 🙂
Grattis mr pro-pcbuilder... Med tanke på hur snett flänsen satt så är det ett under att jag inte knäckte kärnan... För att inte tala om fritering... puh...
February 1, 2004
Asså den hade kontakt och så, prollen blev ju inte jättevarm direkt, bara väldigt snabbt... 🙂 Tog nån minut att nå 60 grader... Eftersom socketen sticker upp på ena sidan där det står socketA så satt flänsen en aning snett... Och dessutom var flänsen MYCKET svår att få bort, trots att man slipper använda skruvmejsel... 😉
October 10, 2002
Mean Machine wrote: [quote=M0rbid]lyckades med samma femma när jag byggde min 1200 Tbird, satte oxå kylaren 180 grader fel, den fungerade ganska bra, crashade bara vid lite hårdare spel, tur för mig att jag inte kollade tempen på den tiden 😛
Grattis...:)
Du hittade ingen äldre tråd? 😛
Gratis, ni har inget vettigare att göra? 😛
February 1, 2004
M0rbid wrote: [quote=Mean Machine][quote=M0rbid]lyckades med samma femma när jag byggde min 1200 Tbird, satte oxå kylaren 180 grader fel, den fungerade ganska bra, crashade bara vid lite hårdare spel, tur för mig att jag inte kollade tempen på den tiden 😛
Grattis...:)
Du hittade ingen äldre tråd? 😛
Gratis, ni har inget vettigare att göra? 😛
Vad glad jag blir för att ni drar upp denna sköna gamla tråd...
1 Guest(s)