February 11, 2002
zalman kylare brukar hålla den temperaturen på ett ungefär (med den prollen) vad jag vet oavsett modell (har testat en del olika kylare från zalman och har i stort sett fått liknande resultat). Ok, ett tips om någon där ute funderar att köpa deras cpns 50001-cu och har en athlon 1,4 thunderbird.... undvik den finns mycket bättre... har min cpu klockad till 1,610 och har en cpu temp på 58 grader... den e osså väldigt känsligt för om man har en bra cirkulation i datorn lr inte... har köpt pal8045 (får den imorrn!) samt 3st deltafläktar..... o potentiometrar.. hoppas på bättre resultat (rätt så garanterat att jag får det)....
December 22, 2001
jag kör oxå troligen med en likadan fläkt som du .. en fläns som ser ut som en solfjäder me en 80mm fläkt med en arm som sitter i "pci-skruv-hålen" .. ? eller ? är det en sån du har ? .. svar ja , den e tyst för att kyla som den gör.. min ligger på runt 45 iddle och 53 full load om man minskar ner fläkten me fan controllern till det minsta så ligger den på 52 c iddle (har inte testat full me d men jag har bara just en 80mm utblås och d e en hightower.. dvs ingenting nästan .. ja hade en 92 mm insug men det lät som stryk så jag fimpa den. ska köpa mera zalman fläkter typ 2 till så ska det räcka för bra kylning tror jag..
men för att svara på din fråga..: svar ja ! dom graderna är helt ok!
February 28, 2002
Tackar det var det jag behövde veta..:grin:
Blev lite fundersam av tempen,men så länge
det är ok så är jag nöjd.
Har själv tänkt sätta in lite chassi fläktar
som det är nu har jag bara en som utsug.
Har ganska mycket grejor som värmer så det kan vara en bra ide med lite airflow.
Mvh Nillan
February 11, 2002
om d e av intresse så petade jag in 3st 80mm deltafläktar på 80cfm..... cpun blev 14 grader kallare än innan..... innan hade jag en datorlådstemp på 30 grader.... nu e den på 23... modifierade min chieftech låda lite (bort me gallrerna) o lite bättre ljud nivå blev det osså..... men som ni kanske anar så kan man knappt vara i rummet.... 5st fläktar sammanlagt.... 3 delta på 52.4 decibel var (nåt sånt)... blev en viss skillnad...
April 26, 2001
On 2002-03-04 17:26, Nillan wrote:
Hej
Tänkte fråga er som vet,vad ska en xp 1600+
ligga på i temp ungefär.
Den är inte överklockad.
Den ligger nu på 45 grader konstant.
Kör en zalman cnps 5100-cu.
Är det normalt eller??Mvh Nillan..:grin:
Jag har 42 grader med min Taisol Coppar på min xp1500 oklockad, 47 klockad till det som står i signen
January 6, 2002
Jag har en Zalman6000cu
Idle låg kring 46-48 grader innan jag började använda ett program som heter
vcool.
har nu 31 grader på cpun och 32 grader i lådan, tar några fps i q3 om man inte stänger av det
Enda fläkten jag har i lådan är den i nätagget, förutom den på cpukylaren.
[ Detta Inlägg ändrades av: Schmutziger den 2002-03-09 11:55 ]
February 4, 2002
On 2002-03-09 11:53, Schmutziger wrote:
Jag har en Zalman6000cu
Idle låg kring 46-48 grader innan jag började använda ett program som heter
vcool.
har nu 31 grader på cpun och 32 grader i lådan, tar några fps i q3 om man inte stänger av detEnda fläkten jag har i lådan är den i nätagget, förutom den på cpukylaren.
[ Detta Inlägg ändrades av: Schmutziger den 2002-03-09 11:55 ]
Du har alltså 32grader i lådan och en processor som är 1 grad kallare än lådtemperaturen undrar bara hur det går ihop
2 Guest(s)