April 30, 2001
Detta är Abit KR7A
Kollade innan hur mycket Epox 8KHA+ kunde köra i men det ville inte högre än 180 ! ( skit mobo )
Sitter och klockar nForce nu 😀
Jag klockade KR7A med mitt ljud och LAN kort i. KT266A stödjer bara 1/4 PCI dividers så när FSB är 205 va PCI korten 50+ mhz
Det är också 100 % stabilt
April 30, 2001
Jag visar gärna upp memory resultat så snart som jag sätter tillback mobot.. Håller på att testa A7N266 just nu 😛
Jo jag vet att Epox också kan klocka bra men mitt va skit. Fast det hade inga problem som många andra brukar ha med Epox.
[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-01-16 13:48 ]
January 9, 2001
Har varit på 225
http://hem.passagen.se/turbob/.....FSB-xp333/
February 13, 2001
Ni som testar såna hastigheter varför inte vatten kyla NB ? Jag kunde dra minna Sdram ca 7 Mhz mer men kom inte så mycket längre för att tempen vart för hög till cpun 172Mhz var de längsta jag kom.... Ska bytta till DDr snart och frys kompressor systemet börjar bli värklighet efter lång tids tänkande. Tänk att ha minus grader på busen de kan ju bara bli bra....
April 30, 2001
On 2002-01-16 15:20, SoundHead wrote:
Ni som testar såna hastigheter varför inte vatten kyla NB ? Jag kunde dra minna Sdram ca 7 Mhz mer men kom inte så mycket längre för att tempen vart för hög till cpun 172Mhz var de längsta jag kom.... Ska bytta till DDr snart och frys kompressor systemet börjar bli värklighet efter lång tids tänkande. Tänk att ha minus grader på busen de kan ju bara bli bra....
Det är ganska värdelöst igentligen.. Kolla, jag kommer upp i 205 med en standard fläns ! Jag tror inte det är kylningen som stoppar mej.
February 13, 2001
Som sagt finns de många V av moderkort jag har haft 3st ABIT KT7A 2st var lika V men endå var dom väldigt olika de första kortet gick till 160Mhz de andra gick till 155 å de jag har nu till 172 max. Dit kort kanske inte går nå mer än 205Mhz med standard fast du skulle ha super minnen.... Många gånger är de så.... När man vet innerst inne att man har testat allt för att komma högt å inte kommer högre är det tid att tänka på andra vägar för att komma högre....
Geforce MX 400 64MB
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare.
[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2002-01-16 15:54 ]
February 13, 2001
En smart sak när man ska klocka är att börja från början allt på minimum minsta för AMD är väl 500 Mhz å sen Standard volten å standrad I/O volt sen börja testa sig framåt till Max gränsen blir den instabil så höjer man volt inställningarna lite steg för steg å så vidare..... Jag gör då så jämt i bland många gånger i sträck för att få den exakt högsta stabilaste hastigheten som gör med det man har....
1 Guest(s)