February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy]Men arne vad ska man göra när man inte kan överklocka mer, när datorn hänger sig när man klockar ett snäpp till???
Då sitter man fast!!!!!!! :arg:
Nee man sitter inte fast Det går alltid att förbättra Tex jag själv fick upp mina 3Dmarkpoäng med över 100p idag pga bättre kylning till processorn och då kunde jag klocka högre Jag körde ju själv Xp1800 som klockade väldigt illa (1701mhz) och Ti4200@308/567 lika illa de + Epox KT266A Men jag knäckte 12000p med dom prylarna Och rent logiskt så borde du slå mej Det gäller bara att va tillräckligt envis så går det
February 4, 2002
ranlord wrote: [quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne kolla på tävlingen hur många det är som har kommit över 10k så får du se hur vi vanliga dödliga kan få upp våra datorer!!!!!!!!!!!!!!
Vilken tävling menar du + Man ska aldrig ge sig Tror du jag är nöjd med mina 15065p
Svar: Nej
är man nöjd är man ingen san OC:are jag har 18k o jag är defenitift inte nöjd........
ranlord: Nu börjar jag fatta de här med sann överklockare Är det så här du menar ungefär
- Man är tvungen att ha på sig jackan inomhus bara för att man är tvungen att öppna alla fönster bara för att processorn ska få tillräcklig kylning
-När klockan är 17.08 och man har fortfarande inte haft tid att äta frukost fast man gick upp kl 07.30
-Lägenheten börjar likna en rövarkula man har inte tid att städa
-Blommorna vissnar pga köldskador
August 15, 2001
Arne Anka wrote: [quote=ranlord][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne kolla på tävlingen hur många det är som har kommit över 10k så får du se hur vi vanliga dödliga kan få upp våra datorer!!!!!!!!!!!!!!
Vilken tävling menar du + Man ska aldrig ge sig Tror du jag är nöjd med mina 15065p
är man nöjd är man ingen san OC:are jag har 18k o jag är defenitift inte nöjd........
ranlord: Nu börjar jag fatta de här med sann överklockare Är det så här du menar ungefär
- Man är tvungen att ha på sig jackan inomhus bara för att man är tvungen att öppna alla fönster bara för att processorn ska få tillräcklig kylning
-När klockan är 17.08 och man har fortfarande inte haft tid att äta frukost fast man gick upp kl 07.30
Japp... välkommen till den klubben också 🙂 nu är det bara att ta ett lån du inte kan betala.. och sälja ena djuren kvar ...... Allvarligt så tycker jag det är kul att följa din score verkar nästa alltid hända något...önskar det fanns fler som jag så aktiva som du .... Som dom säger på extreme onwards and uppwards !!!!!!
February 4, 2002
ranlord wrote: [quote=Arne Anka][quote=ranlord][quote=Arne Anka][quote=#[L Click HS]# Goofy]Arne kolla på tävlingen hur många det är som har kommit över 10k så får du se hur vi vanliga dödliga kan få upp våra datorer!!!!!!!!!!!!!!
Japp... välkommen till den klubben också 🙂 nu är det bara att ta ett lån du inte kan betala.. och sälja ena djuren kvar ...... Allvarligt så tycker jag det är kul att följa din score verkar nästa alltid hända något...önskar det fanns fler som jag så aktiva som du .... Som dom säger på extreme onwards and uppwards !!!!!!
Joo men det är som både du och jag säger man ska aldrig va nöjd Då kan man lika gärna lägga ner Allt går faktiskt att förbättra Tänkte knäcka Hoschis Bench 15551p idag men misslyckades men jag kommer igen imorron Ja du ser ju signaturen att det inte är långt borta
August 15, 2001
February 4, 2002
ranlord wrote: Önskar dig all lycka ....blir du etta med den nya räkningen då eller
du vet ... du sårtera på ett annat sätt o då hamnade du 4 läste jag i ett annat forum...
Nee jag blir inte 1:a Det är lite sjukt egentligen Kollar man duron processor så ligger Hoschis Bench 1:a med sina 15551p (Han kör XP2200 men den blir registrerad som duron precis som min XP2400) Och han ska jag ta - XP processor SKATAN - PORTUGAL 15099p så han är körd Men börjar man kolla noga finns det även AMD som går som Unknown Och där leder våran vän Turbobird på 16858p han fixade det igår eller i torsdags + cpulloverclock and a Thoroughbred som ligger på 15616p Så just nu ligger jag bara 4:a Men Hoschis Bench knäcker jag när som helst
Det blev lite rörigt men jag är inte helt nykter
August 15, 2001
August 15, 2001
February 4, 2002
ranlord wrote: lunch jag förstår presis.... turbo fågeln klockar han sin prolle så mycket mer eller vad gör den fantastiska scoren ??? han ligger ju bara 1200 efter mig...men men jag har projet på g in för sm (hehehe)
Turbo fågeln ligger på XP2400@2634 MHz och Ti4200@360/795 så det förklarar ju en del
February 4, 2002
ranlord wrote: har du någon fläkt på norrbryggan ???
Jo det har jag och när jag klockade idag med datorn vid öppen ballkongsdörr låg processorn på under 15grader så värme problem handlar det inte om Snarare tvärt om Det är efter fsb199 poängen blir sämre Var till och med uppe på fsb204 och det gick klockrent igenom 3dmark Men poängen låg på ca 15200p så det händer nått vid fsb199/200
August 15, 2001
February 4, 2002
ranlord wrote: har lite samma prob när jag går från 170-175 3/4 timing för min del är det moderkortet som stoppar ...hadde inte turbo en teori på swec ???
Joo visst och den verkar vettig han snackar om cpu fast decode Har kollat lite på engelska/amerikanska forum och dom snackar också om de Tyvärr är min förståelse för engelska inte den bästa(Hade 1.a i engelska)Men det är nått med cpu fast decode vid fsb199/200
2 Guest(s)