Anton: är det en sån här du vill ha typ??
GGrr.. 😛
Ja den är rätt så lik..
Var har du fått tag i den?
Jag har velat ha den ända sedan jag såg detta!
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-23 11:33 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
Hehe
Hur har han fått tag i alla de radiatorerna?
Har han köpt upp ett gamalt lager eller..
Hur är den förrästen, kyler den bra?
Enligt min uppfattning så är det typ en "super radiator" storlek större..
May 24, 2001
April 2, 2001
Nej det blir ingen kondens så länge man har radiatorn i rummet, dock blir det kondens om man lägger radiatorn utomhus.
Vattenkylningen har man oftast på Processorn, då den kräver bäst kylning, även GPU, Chipset, Hårddiskar, Nätagg går bra att kyla med vattten, istället för fläktar!
May 24, 2001
January 9, 2001
Jodå . Vattenkyler cpu/gfx och chipset. 2x radiatorer för tillfället, båda "forna" värmepaket (nån WV och en SAAB900). Hemmagjort kopparblock till cpu. Al-block med kopparbotten till gpu:n. Moddat leuken-block som kyler en 118w peltier på chipset. Detta är tyvärr nödvändigt... annars vägrar mitt gamla värdelösa kt133 funka rent över 1500. Upp till ung 1615 funkar nu... men då med obehagligt hög vcore :sad:. Så jag nöjjer mig och kör för jämnan i 1590.
Idag har jag t.o.m varit så duktig så jag isolerat runt north bridge . Lite jobbigt att behöva låta moderkortet torka ett par timmar efter man brutit strömmen till pelten .
leuken-block som kyler en 118w peltier på chipset. Detta är tyvärr nödvändigt... annars vägrar mitt gamla värdelösa kt133 funka rent över 1500
Kan du ha mycket högre FSB då också?
January 9, 2001
2001-05-26 19:52, skrev peter:
Hur mycket mer kunde du köra i fsb efter att du satt dit peltier+vatten, jmf. med med bara luft... ???
Från början klarade kortet 107 på 3,7v+ vio. Sen har jag slipat ned northbridge så den blev helt plan (mycket konkav yta från början). Då kunde jag köra i typ 112 med en blorb och as. Med vattenkylning utan pelt klarar den 115. Med pelten så funkar upp till 124 ganske ok. Nu kör jag 122 med 3,8v vio, det funkar perfa . Tempen ligger på typ -15 till -20. Svårt att säga vad som tar emot mest nu... Kan vara cpu:n, kan vara pci:n som blir för hög (närverkskortet t.ex. har ballat ut sen länge då :/). Eller så klarar inte chipset mer än 124 någorlunda stabilt. Datorn postar i 129fsb iaf.
http://w1.525.telia.com/~u5250.....-brrrr.jpg
Så såg det ut innan jag isolerade... blev lite isbildning .
2 Guest(s)