August 10, 2002
Du arne, för att jag ska få mina minnen 100% stabila på 217fsb 2-2-2-11 så måste jag köra 2,9v på dem men i speedfan (även det där progget som följde med mobot) så står det att den ligger på 3,04. Är det farligt med så hög volt? I det där progger som följde med moderkortet så får jag en varningsruta så det kan väll inte vara allt för bra. Tycker du jag ska sänka spänningen och köra en sämmre timings.
February 4, 2002
Munken wrote: Du arne, för att jag ska få mina minnen 100% stabila på 217fsb 2-2-2-11 så måste jag köra 2,9v på dem men i speedfan (även det där progget som följde med mobot) så står det att den ligger på 3,04. Är det farligt med så hög volt? I det där progger som följde med moderkortet så får jag en varningsruta så det kan väll inte vara allt för bra. Tycker du jag ska sänka spänningen och köra en sämmre timings.
Det är säkert programmen som visar fel kan jag tänka mej
Varningsrutorna från Hardware doctor får jag också men dom bryr jag mej inte om speciellt mycket Om allt funkar bra för dej så kör som du har gjort
August 10, 2002
Timings.
Tänkte jag kunde medela att den sista (eller första, beroende på hur man skriver) är tydligen snabbast på 11.
Så tex 2-2-2-11 är snabbare än 2-2-2-5. Varför vet jag inte.
Arne, varför kör du fortfarande med 6, du har ju tom testat det själv ju, du fick typ 50 poäng mer i 3dmark.
För mig skiljer det sig med 73 päng i pcmark 2002 på minnestestet.
October 4, 2002
Munken wrote: Timings.
Tänkte jag kunde medela att den sista (eller första, beroende på hur man skriver) är tydligen snabbast på 11.
Så tex 2-2-2-11 är snabbare än 2-2-2-5. Varför vet jag inte.
Arne, varför kör du fortfarande med 6, du har ju tom testat det själv ju, du fick typ 50 poäng mer i 3dmark.
För mig skiljer det sig med 73 päng i pcmark 2002 på minnestestet.
Men mitt Windows blev så jääävla mycket snabbare med dom här timingarna... "Windowsplupparna" hinner inte ens åka förbi en gång innan Windows startas 😀
February 4, 2002
SoundHead wrote: Körde mina PC3700 i 240+Mhz 5-2-2-2 tråkigt nog pajade moderkortet av överhetning men ett nytt kort sitter i och de ska snart förberedas för 250FSB....
Du körde alltså 2st PC3700 med fsb240 Körde du minnet synkat med fsbn då ?? Vilket moderkort kör du på ??
February 13, 2001
Arne Anka wrote: [quote=SoundHead]Körde mina PC3700 i 240+Mhz 5-2-2-2 tråkigt nog pajade moderkortet av överhetning men ett nytt kort sitter i och de ska snart förberedas för 250FSB....
Du körde alltså 2st PC3700 med fsb240 Körde du minnet synkat med fsbn då ?? Vilket moderkort kör du på ??
Nej jag körde dom inte synkat för de var mer en test för att se om de gick. Ska försöka få dom att gå så högt som möjligt till nästa test. Har inte tryckt minnena än men de kommer =) körde dom i Dual DDR iaf... Det var ju ett Abit NF7-S V1,2 kort. Har fixat ett V2,0 för att lättare nå målet.
3 Guest(s)