November 4, 2001
Kom att tänka på en sak, kan processorn spela in när det gäller hurvida timings är stabila? Tex om burken är pågränsen stabil med en viss OC så kanske man inte kan dra på värsta timingsen för då blir den helt ostabil?
Eller kan spänningen till chipsetet påverka timingsen? Eller är det enbart minnena som har med dess stabilitet att göra?
edit: eller kan det ha att göra med i vilka slots minnena sitter?
Har för mig att på mitt gamla p3 moderkort kunde man klocka bäst om minnena satt nära processorn. Har dem nu i slot 2 och 3, kanske ska testa 1 och 3?
edit2: Näe, dom här minnena vill fan inte för 5öre. I 200Mhz vägrar dom köra 2-2-2-11. Inte ens med 2.9v och max på chipsetet (2.7v) går det.
Har testat att byta runt minnena, men det vill sig inte. Det skumma är att dom går fint i 210fsb på 2.6v med spd-timings...
February 13, 2001
Spannen wrote: Kom att tänka på en sak, kan processorn spela in när det gäller hurvida timings är stabila? Tex om burken är pågränsen stabil med en viss OC så kanske man inte kan dra på värsta timingsen för då blir den helt ostabil?
Eller kan spänningen till chipsetet påverka timingsen? Eller är det enbart minnena som har med dess stabilitet att göra?
Har för mig att på mitt gamla p3 moderkort kunde man klocka bäst om minnena satt nära processorn. Har dem nu i slot 2 och 3, kanske ska testa 1 och 3?edit2: Näe, dom här minnena vill fan inte för 5öre. I 200Mhz vägrar dom köra 2-2-2-11. Inte ens med 2.9v och max på chipsetet (2.7v) går det.
Har testat att byta runt minnena, men det vill sig inte. Det skumma är att dom går fint i 210fsb på 2.6v med spd-timings...
Vad kör du med för prylar?
November 4, 2001
SoundHead wrote: [quote=Spannen]Kom att tänka på en sak, kan processorn spela in när det gäller hurvida timings är stabila? Tex om burken är pågränsen stabil med en viss OC så kanske man inte kan dra på värsta timingsen för då blir den helt ostabil?
Har för mig att på mitt gamla p3 moderkort kunde man klocka bäst om minnena satt nära processorn. Har dem nu i slot 2 och 3, kanske ska testa 1 och 3?edit2: Näe, dom här minnena vill fan inte för 5öre. I 200Mhz vägrar dom köra 2-2-2-11. Inte ens med 2.9v och max på chipsetet (2.7v) går det.
Vad kör du med för prylar?
NF7-S 2.0
2x 256 Twinmos /winbond pc3200
Thunderbird 1400Mhz (Får en av arnes 1700+ snart)
En seagate BarracudaV och ett Ti4600
Drivs av ett Antec TP 430W
1 Guest(s)