November 18, 2006
Jag har ett ATI X800XT och har precis börjat överklocka lite. Jag överklockar med Rivatuner och checkar med everest. Jag har klockat upp till 520 (500 orginal). Är det lite eller lagom eller vad?
Jag har en ny as skön fläkt till grafikkortet, så det blir inte varmare än 55 grader..
Tacksam för svar.
PS, hur överklockar man CPU:n?
November 18, 2006
Före du hann skriva detta skruva jag upp till 550, den 570, sen knappa 600. Då hände det nåt. Hela skärmen slocknade i några sekunder.. Sen kom det tillbaka, helt sjukt laggigt. Jag tänkte, grattis, nu pajja du grafikortet.. 😉
Men jag lyckades klocka tillbaka det till 530. Så nu är jag klar med överklockning.. xDhaha
lägger till info om datorn;
Intel P4 3.2GHz
2GiB minne 400MHz
ATI Radeon X800XT 256MB
vad det är för moderkort vet jag ej.. 😉 aja tack för ditt svar iaf. 🙂
March 5, 2005
Var inte rädd att klocka. Du pajade INTE ditt kort utan det du såg var att Rivatuner/drivrutiner kände av att ditt kort klarade inte av 600mhz och återställde den till orginal frekvenser. Helt normalt beteende. Om den klarar 570mhz (prova med spel/3dmark05/06) så ska du köra på det.
June 6, 2006
GPU´n den brukar jag klocka så att jag kan köra 3Dmark 05-06 utan att de blir VPU recovery alltså så att det funkar helt fint . Jag höjde ungefär 2-mhz å testade . Mkt jobb men då får man ut max vad som går . Minnena dom höjde jag ända tills det vart artifacts. .
Hålla koll på tempraturen är också bra att göra.
1 Guest(s)