August 17, 2001
Jag är har en amd som jag klockat med ett prog som följde med mitt moderbord.. fuzzy logic III heter det.
Fungerar faktiskt kanonbra numera kör jag i 835mhz med standardkylningen som följde med.
Nu till frågan: Lönar det sig att krångla med att smeta på kylpasta på prollen eller är det överreklamerat??
Tacksam för svar!
Geforce2 mx 32mb
Soundblaster livé 5.1
MSI K7T Turbo
[ Detta Inlägg ändrades av: fourfinger den 2001-11-21 14:04 ]
April 1, 2001
Kylpastan är till för att det inte ska finnas något mellanrum alls mellan processorn och kylflänsen. Så därför är det väldigt nödvändigt eftersom det alltid finns små mellanrum och repor som inte syns. Sätt på ett litet lager kylpasta på mitten av processorn (på coren) och sätt dit flänsen så ska det nog bli bättre.
Jag fick ned tempen på min ca:5 grader med artic silver.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 4, 2001
"Hur långt räcker en sån där spruta artic silver."
Jag räknar kallt med att min spruta räcker resten av min livstid..Om jag bara ska använda den själv iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 4, 2001
On 2001-11-22 12:00, NoEx wrote:
njaaa, jag har ett packet artic men jag undrar lite hur det ska användas
Lägg på ett tunt lager(Typ måla) direkt på processorkärnan, men bara på den. Var försiktig så att det inte kommer på bryggorna runt om, då blir det kortis..Som sagt, bara ett tunt tunt lager direkt på kärnan, sen är det bara att lägga på kylflänsen och gasa på..Tänk på att det kan sippra ut på sidorna om du lägger på för mycket..
September 8, 2001
On 2001-11-22 12:54, ilg@dd wrote:
njaaa, jag har ett packet artic men jag undrar lite hur det ska användasLägg på ett tunt lager(Typ måla) direkt på processorkärnan, men bara på den. Var försiktig så att det inte kommer på bryggorna runt om, då blir det kortis..Som sagt, bara ett tunt tunt lager direkt på kärnan, sen är det bara att lägga på kylflänsen och gasa på..Tänk på att det kan sippra ut på sidorna om du lägger på för mycket..
Nja, vad jag vet så leder inte artic ström...
Den första processorn jag "installera" så lade jag lite för mycket pasta så nästan hela processorn var kletig... Det kortslöt inte..
On 2001-11-22 16:49, Illern wrote:
On 2001-11-22 12:54, ilg@dd wrote:
njaaa, jag har ett packet artic men jag undrar lite hur det ska användasLägg på ett tunt lager(Typ måla) direkt på processorkärnan, men bara på den. Var försiktig så att det inte kommer på bryggorna runt om, då blir det kortis..Som sagt, bara ett tunt tunt lager direkt på kärnan, sen är det bara att lägga på kylflänsen och gasa på..Tänk på att det kan sippra ut på sidorna om du lägger på för mycket..
Nja, vad jag vet så leder inte artic ström...
Den första processorn jag "installera" så lade jag lite för mycket pasta så nästan hela processorn var kletig... Det kortslöt inte..
Hmm, det var som faen, då har man ansträngt sej i onödan då liksom..Har varit vääldans försiktig med det där kletet jag..Men va faen, silver leder juh ström?? Tror förresten det stod arctic silver II på tuben..(Sprutan) Silvrigt klegg var det i den iaf..Tjänade ca: 5 C efter att ha applicerat det..
January 30, 2001
December 19, 2000
Artic Silver "LEDER INTE STRÖM"?!?!?!?!..är ni fulla lr.....det leder utav bara h***te....har skicat ett graffe i graven pga av slarvigt handhavande så det kom Artic Silver på det ...å dessutom har lyckats få Artic Silver på min t-bird...vägrade starta...så det vara bara att plocka ner den å gäöra rent med aceton...sen rockade det phett igen.....nu mera är jag j**igt försiktigt.
Så grabbar det är dags att omvärdera era åsikter huruvida Artic Silver inte leder ström
August 29, 2001
dom säger att det inte ska leda ström...men om det gör det eller inte......
ang. hur mycket en spruta räcker till: 20-30 cores är det sagt...
ang. clas ohlson pasta: den kostar 130 spänn... AS kostar 95... (visst, co pastan innehåller mer, men att ta slut AS som räcker till 30 st prollar e nog svårt)
1 Guest(s)