May 6, 2002
Du kan börja med att låsa upp CPU:n. Eftersom du skrev att du inte kan något så antar jag att du inte gjort det.
FInns en videoreview på http://www.3dgameman.com
June 16, 2002
September 15, 2001
On 2002-06-27 23:14, abishai wrote:
så man behöver bara låsa upp processorn, så om man låser upp en 1900+ så blir det på't ungefär en 2200+, typ 1.8ghz? lr vad, me si st00pid när det gäller OC
nja... du låser upp processorn för att kunna ändra multipeln som är avskuren med laser vid tillverkning. När du sammanfogat dessa igen så kan du höja multipeln som sagt. Men du kan även klocka med fsb om du inte vill låsa upp den. Fast att klocka med både multipel och fsb är det absoluta.
Läs detta : https://www.nordichardware.com...../index.php : mycket nyttigt!!
June 18, 2002
HJÄLP!!!! JAG HÅLLER VERKLIGEN PÅ O SKITA I BRALLAN (INTE ORDAGRANT) MEN FETT NERVÖS!! SÅ HÄR LIGGER DET TILL,,,JAG SKULLE KLOCKA MIN CPU (FSB BARA...JAG SATTE DEN PÅ NÄST HÖGSTA JAG KUNDE FÅ O DET VAR 150/150-37 OCH SATTE V-COREN PÅ 1.85 (HAR HAFT DEN PÅ 1.7 TIDIGARE..SEN VAR DET KLART. OCH SÅ STARTADE JAG OM DATORN, OCH VIPS SÅ ÄNDRADES MITT HUMOR FRÅN TOP.... NER TILL BOTTOM.FÖR ATT PÅ MIN SKÄRM SÅ VISADES SKRÄPTEXT SKRÄPTEXT!!!(KUNDE URSKILJA VAD DET STOG OM MAN TITTADE VÄLDIGT NOGA)
SKRÄPTEXTEN VISADES DIREKT NÄR JAG STARTADE DATORN, INNE I BIOS OCH INNE I WINDOWS.
JAG BÖRJAR UNDRA LITE OM AGP PORTEN INTE PALLADE FÖR TRYCKET ELLER ATT NÅGON ANNAN KOMPONENT HAR DÖTT.!
HAR ÄNDRAT TILL DEFAULT I BIOS OCH TILL TIDIGARE ÄNDRINGAR SOM FUNKADE.
JAG FICK IGÅNG WINDOWS 1 GÅNG O GICK SNABBT IN TILL BILDSKÄRMSFUNKTIONER O SÅG MED FÖRSKRÄCKELSE ATT RESOLUTION VAR INSTÄLLD PÅ 4 BITAR, SHIT TÄNKTE JAG, DET MÅSTE VARA GRAFFEKORTET ELLER AGP PORTEN SOM HAR PAJAT. (HELST FÅR MODERKORTET HA GÅTT SÖNDER, FÖR DET E BILLIGAST ..FÖR EN GÅNGS SKULL.
MITT SYSTEM E FÖLJANDE:
AMD 1800+ , K7S6A ELITEGROUP , DRR333 APACER , GEFORCE 4 MX , SEAGATE 40 G , MM
INTE DET BÄSTA SYSTEMET MEN F-BASKAT BILLIGT
OCH TILLÄGA ATT JAG SKULLE BARA TESTA 3D MARK2001 FÖR EVENTUELL ÖKNING, CRASHADE 20 SEKUNDER MITT I TESTET, HADE DATORN PÅ I MAX 1 MIN
1 MIN 1 MIN 1 MIN 1 MIN,FY FAN VAD SNÖRPLIGT. JAG E INTE HELT EN NOOBIE PÅ DET HÄR OMRÅDET MEN DETTA GÖR MIG SKRAJ,
HAR NÅGON. HELST FLER NÅGRA SOM HELST LÖSNINGAR ELLER BESKED OM DETTA, GIVE ME, KOMMER ATT SUGA ÅT MIG SOM EN SVAMP.
PROBLEMET KAN VARA HUR LÄTT SOM HELST!!!!....ELLER... OMÖJLIGT, FÖR DET E KANSKE TRASIGT HELA SKITEN.
ALLE MAN TILL RÄDDNING/EN SOM E SKRAJ 🙁
September 15, 2001
Prova då med ett annat grafikkort...Eller med dit grafikkort i en annan dator. Om du inte har ett till eget så låna av någon. Eller så provar du att ta bort grafikkortet å sätt dit det igen. Annars kan du ju "Clear CMOS" funkade för mig när jag fick !liknande! problem! Lycka till iaf...
2 Guest(s)