July 11, 2002
Arne Anka wrote: [quote=Smirnoff]hehe
ok tror att det får bli en Amd för min del också..
vad är det för temp på prollen? full/min load?
är 3200 minne bättre än 2700 när det gäller överklockning?
Tempen på idle oklockad är 31.5-32grader när jag klockat har jag haft balkongsdörren öppen och haft kanske 34grader så jag vet inte riktigt
PC3200 ska väl klocka lite bättre än PC2700 Men ska du köpa en XP2400 fixa rätt steppning i så fall
'
jag fattar inte riktigt det med stepping..
asså på db.com eller komplett.se så står det bara standart fakta vad den har för fsb osv..
February 4, 2002
Så här har jag förstått de
Den steppningen som jag och alla andra fått heter AIUCB och den går på vcore 1.65 Sen finns en steppning som heter AIUAB och den ska gå på vcore 1.60 alltså den processorn går på lite mindre ström Dom som tagit hem den direct från USA har fått den och den klockar mycket bättre Och alla AIUCB steppningar har dom skickat till Sverige tror jag Jag har i alla fall inte stött på nån med AIUAB steppning som köpt den i Sverige
June 25, 2001
cool1 wrote: [quote=Arne Anka][quote=cool1]var säljer de AIUAB stepping, nån som vet?
Troligtvis inte i Sverige än så länge Usa kanske En snubbe på swec som har den steppningen är uppe i 2821mhz just nu han försöker knäcka 3.0 Livet är orättvist
2821 mhz???? Det är ju över 800 mhz, mer än vad intels 133 fsb klockar, vad har han för kylning? om det är luft är det ju bra som attan, när kommer dessa till Sverige? Om dessa kommer till Sverige så köper man ju den lätt.
Killen kör med Prometeia.
Inte nå´n billig historia direkt 🙂
http://www.chip-con.com/default.asp
February 4, 2002
Lite intressant läsning om XP2400 http://www.xtremesystems.org/f.....eadid=4398
August 22, 2005
Kent wrote: [quote=cool1][quote=Arne Anka][quote=cool1]var säljer de AIUAB stepping, nån som vet?
Troligtvis inte i Sverige än så länge Usa kanske En snubbe på swec som har den steppningen är uppe i 2821mhz just nu han försöker knäcka 3.0 Livet är orättvist
2821 mhz???? Det är ju över 800 mhz, mer än vad intels 133 fsb klockar, vad har han för kylning? om det är luft är det ju bra som attan, när kommer dessa till Sverige? Om dessa kommer till Sverige så köper man ju den lätt.
Killen kör med Prometeia.
Inte nå´n billig historia direkt 🙂
http://www.chip-con.com/default.asp
jaså.Då kanske det inte var så konstigt.
October 15, 2001
jag har en AXDA med A på andra raden.
kom upp i 2.5ghz på första försöket.
har bara ett 300W nätagg.. kommer inte så långt efter 2.6ghz.
2.675ghz så blev det blåskärm i XP booten.
Orkar inte kolla exact vad det står på Processorn.. jobbigt att montera bort Kylninghuvudet.
Men han på Xtreme Systems har samma steppning som mig.
[Image Can Not Be Found]
säker på AXDA och A.. resten vet jag inte..
February 4, 2002
" wrote: {ing_En"]jag har en AXDA med A på andra raden.
2.675ghz så blev det blåskärm i XP booten.Orkar inte kolla exact vad det står på Processorn.. jobbigt att montera bort Kylninghuvudet.
[Image Can Not Be Found]säker på AXDA och A.. resten vet jag inte..
Nee det är en AIUCB Men du tog 2500mhz bara så där med vilken vcore då
October 15, 2001
1.8vcore.. har bild..
"BILD"
ska kolla hela steppningen sen när jag ska låsa upp den.
September 24, 2002
" wrote: {ing_En"]jag har en AXDA med A på andra raden.
2.675ghz så blev det blåskärm i XP booten.Orkar inte kolla exact vad det står på Processorn.. jobbigt att montera bort Kylninghuvudet.
[Image Can Not Be Found]säker på AXDA och A.. resten vet jag inte..
Du vart köpte du den?
I sverige isf vart?
Mvh
October 15, 2001
jag köpte min från http://www.jmedata.se
October 15, 2001
Nja, mycket möjligt.. det finns folk med C300A.. med dagens kylning så kan man få upp dom i ruskiga hastigheter. En 80W peltier på den sådan räcker gott å väl för att nå 600+. Min kompis hade en sådan när de va aktuella, och han var uppe i 550mhz enbart med kylflänskylning. Inte att glömma vissa Duron 600. Blir till att volt modda och frysa ner allt 🙂
Men det ska bli spännande att se.. 8 dagar kvar nu. Sen får vi se resultat.
Kanske blir en 8mhz 286x som vinner.. %OC tävlingen då.
" Vill se OCade Xp2400+ med Radeon 9700 Pro. ! "
October 15, 2001
jadu.. bra fråga..
se till så att minnena är inställda på DDR333.. DDR400 suger i 3DMark.
VIA 4in1 ? har du installerat dom ?
//
Killen som ni skrev om längre upp.. som hade klockat upp runt 2.8ghz och på väg till 3ghz verkar vara en löngnare.
Han är/var aktiv på SweC.. han har inte erkänt.. men han har erkänt att han inte har 4*200gb.. på ett annat forum skrev han att han hade 4*160gb.. senare har han skrevit att han har en 80gb och har beställt en 120gb. Och han är väldigt dryg. Så om jag får säga min mening så ljuger han. Högsta kända OC me XP2400+ som är bevisat är nästan 2.8ghz. Och med LN2 kylning har Asiaterna trimmat upp till strax över 2.8ghz.
Så om han är på väg att spräcka 3ghz gränsen är upp till er att tro.
1 Guest(s)