March 4, 2001
On 2001-08-14 10:36, Iceman wrote:
Jaha, jag har inte testat några DDR moderkort osv så jag vet inte. Men mitt A7V KT133 gick iaf inte att klocka så bra med. Det kan ju iofs bero på att duron j***** var för trög. Jag vet inte.Daniel R: Jag ska ta och läsa recensionen när jag har tid.
Så då var det alltså inte moderkortets fel...varför då säga att
"Om du hade velat satsa på överklockning så skulle du inte köpt ett Asus kort... "
??
August 8, 2001
Ops, massa svar...
Detta är helt sjukt, men det har blivit ändring i inköpen igen. Se gärna "Hata Datorbuktiken.se" under tråden "köpguid" eller vad den nu hetre.
Fortfarande 1.33 TB 226 bus
men Asus A7M266 (ddr) så ja, kortet ska klara det.
2*256 Samsung minnen.
Rock and roll.
2*256 Samsung minnen.
Jag vill inte förstöra dina planer igen.. men det moderkortet måste du modda för att kunna ändra multipliern på om du vill ha den möjligheten.
Tekniknörd som gillar att träna.
July 3, 2001
det är inga problem att få upp en 1333 i 1,5 ghz (150 fsb)
körde min i det ett tag och tempen höjdes bara 2 grader, men när jag försökte starta i 155 fsb så hände det inget
jag har inte testat att ändra multipliern , men skulle nog komma ännu högre om jag ändrade på den
August 8, 2001
On 2001-08-14 18:32, Anton wrote:
2*256 Samsung minnen.Jag vill inte förstöra dina planer igen.. men det moderkortet måste du modda för att kunna ändra multipliern på om du vill ha den möjligheten.
Fa f-n... jaja, modda lite kan man väl göra Nu har jag redan köpt det iaf, ser ju mycket bra ut... *tittar på sin första del av datorn*
Ska man löda och skit eller... säg inte att jag måste ändra ytlödda komponenter nu, det är sådant meck. /Mannen med den gula hatten
April 1, 2001
On 2001-08-14 11:42, Daniel R wrote:
Så då var det alltså inte moderkortets fel...varför då säga att"Om du hade velat satsa på överklockning så skulle du inte köpt ett Asus kort... "
??
För att Asus (enligt min mening) inte är det bästa moderkortet för överklockning.....
btw: Jag har inte sagt att det INTE var A7V kortets fel att det inte gick o klocka nåt vidare...
1 Guest(s)