November 22, 2006
Jag sitter på en fujutsi siemens H 4600+, allt original, men jag skulle vilja overclocka mitt grafikkort, radeon x1900 LE.
Jag har ATITool 0.26 men jag vet inte hur man överclockar och jag e lite rädd om datorn eftersom det e min farsas, så nåra tips om hur jag ska fixa upp det lite med tanke på när jag spelar counter-strike source ligger jag genomsnittligen på 160 FPS och alla kompisar sitter och skrattar åt mig för det...
April 24, 2007
jag s'äger det som readn är sagt.. 160 fps är mycket bra...hur mycket har dina vänner om dem tycker att 160 e dåligt?? desstuom uppdateras skärmen mellan 65-100Hz per sekund så du märke alldrig nån skillnad föutom ren idioti. vilka e dina vänner...powerpuff klockarna???
December 24, 2002
Sen kan jag förstå att man har överklocknings tävlingar med sina polare.. o kollar 3dmark m.m... men då är nog dags att se över hela datorn istället..
Men okej.. jag ska svara åp din fråga.. (detta gäller mitt grafikkort iallafall) Jag klockade (observera klockade) mitt grafikkort till dess att jag såg artifacts (stava?) i 3Dmark. Så, så mycket vågar man nog klocka.. Tänk på att oftast är det värmen som sätter stopp..
Men som sagt tidigare.. känns onödigt att klocka för att inte märka någon som helst skillnad i CS. Datorn blir ju oftast stabilare om man inte klockar..
March 11, 2003
fritjof wrote: Ok men jag hittade i en topic nån som tipsade om ATITools som jag har testat. så jag är fullt nöjd så tack för dem första 5 onödiga postsen med spydigheter
Kanske onödiga, men inte helt felaktiga. Man frågar sig varför du vill ha mer än 160 frames per second, när det är helt och hållet meningslöst med så hög framerate? Du säger att dina kompisar skrattar åt dig. Det borde vara du som skrattar åt dem.
1 Guest(s)