August 13, 2001
Hallå!
Detta kan låta lite knäppt men kom att tänka på det helt plötsligt.
Det måste vara skit jobbigt att överklocka i Afrika, ja säg Sahara öknen. Temperaturen går ju lätt upp till 50 grader där på dagarna och ibland högre än så. Då borde öven en standard processor få värmeslag då den arbetar men än värre om man vill ha kul och överklocka för då kan knappast extra fläktar räcka. Hmm.. men om man sätter på extra fläktar på en standars processor så borde det kanske räcka, vet ni om man får med fler fläktar om man köper dator där?
[ Detta Inlägg ändrades av: Zaver den 2001-10-04 21:17 ]
August 13, 2001
Det har du rätt i.. rikingarna har det allt bra Men forskare ute i öknen lär bara kunna arbeta me sina bärbara under natten tror jag. Men om människorna i afrika skulle bli rika skulle man kunna tjäna pengar på att sälja vattenkylning till dem för alla kommer inte ha råd med AC
February 4, 2001
On 2001-08-14 12:59, Zaver wrote:
Hallå!Detta kan låta lite knäppt men kom att tänka på det helt plötsligt.
Det måste vara skit jobbigt att överklocka i Afrika, ja säg Sahara öknen. Temperaturen går ju lätt upp till 50 grader där på dagarna och ibland högre än så. Då borde öven en standard processor få värmeslag då den arbetar men än värre om man vill ha kul och överklocka för då kan knappast extra fläktar räcka. Hmm.. men om man sätter på extra fläktar på en standars processor så borde det kanske räcka, vet ni om man får med fler fläktar om man köper dator där?
om man bor där så har man nog inte ens råd med en dator. eller?
July 14, 2001
On 2001-08-14 18:41, carnail wrote:
Egypten tillhör Afrika och där har man olja och där bor det Araber...behöver jag säga mer???
ja,,, de har datorerna i olja,, smart,, hehe
[ Detta Inlägg ändrades av: Tomas125 den 2001-08-14 19:19 ]
June 14, 2001
Tror nog inte Afrikaner håller på med Datorer och framför allt så tror jag inte de överklockar skiten. Om de nu mot förmodan gör det så är det fetaste vattenkylningen i stada som gäller för dem. I sydafrika däremot är det kanske möjligt.
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH]PAYNE* den 2001-08-14 22:28 ]
1 Guest(s)