December 7, 2009
Det har dött ut lite i sverige, men i övriga världen är det fortsatt starkt. När svenska proffs som Crotale, Kinc, Elmor m fl. mer eller mindre helt slutade med OC märktes det såklart av. Och SMPC har inte hållts sen 2010.
Vi som pysslar mest med extremöverklockning idag är nog jag, ME4ME, Blossa och The Mutt. Hur det är med vanlig "24/7" klockning vet jag inte, de flesta orkar nog inte bry sig då prestandan räcker till iaf.
Finns en intressant tråd om detta på hwbot.org - Is overclocking dying? - hwbot.org
July 29, 2011
July 29, 2011
January 9, 2004
Lverklocknibgr inte riktigt damma "sport" längre tycker jag. På gamla CPUer kunde man ju behöva tweaka i flera månader för att få ut Max. Numera så sköter ju CPUerna och moderkorten det mesta. Visst finns det fortfarande en massa inställningar att göra, men inte till samma nytta längre.
August 5, 2003
Delvis kan jag hålla med Tjalve men det har blivit lite roligare att hålla på med den "extrema" del iom Ivy bridge eftersom den skalar med kyla men samtidigt mycket dyrare eftersom det är svårt att hitta den processor som är bättre än average. För de flesta med luft/vattenkylning så har det blivit svårare att hävda sig i de flesta hwbot tävlingar och sen så gäller det att ha just den HWn som tävlingen kräver. Men tex B klassen i MOA var ett steg i rätt riktning tycker jag eftersom det inte krävdes 10k+ i hw föra att ens ha en chans. 🙂
1 Guest(s)