October 10, 2002
October 10, 2002
September 11, 2002
ett bra tips till dig tror jag är att köra minnena synkade med processorn och sen sänka cas inställningarna till det som ger dig bäst prestanda. iom du synkar minnena (ställ ddr frequency eller vad det kallas, på sync eller 100% och testa vilka cas inställningar som funkar bäst och verkar stabilast).. på detta sätt ställer du in deras hastighet till 333mhz(om du kör prollen i original fsb) och kan på så sätt antagligen sätta ganska bra cas timings på dem.. jag kör mina synkade med min prolle i 266mhz( 👿 ) och tjänar t.om. bra prestanda på det.. att jag inte har högre fsb beror på att jag har problem med mitt moderkort.. jag har pm:at dig en fråga angående detta förresten, har du missat det? du har inte svarat iaf
October 10, 2002
May 8, 2003
SWiiT wrote: men som jag har.
jag har fsbn på 200 har en barton prolle.
kan jag göra så att prollen får högre fsb om jag ändrar grejerna på minnena?
FSB = Front Side Bus hanterar enkelt uttryckt kommunikation mellan CPU och andra delar av datorn. (inte helt korrekt, jag vet.. men försöker vara pedagogisk 😛 )
Du kan alltså inte "göra så att prollen får högre fsb"
Om det är timings på minnen du snackar om så ger hårdare timings, t.ex. cas2 iställer för cas2.5 mer prestanda. Kör man mer snällare timings är det möjligt att man kan komma lite högre i FSB om det är minnnen som sätter gränsen. Med dina TwinMOS/WB så bör det inte vara något problem. Du kan köra hög FSB OCH ha hårda timings.
Viktigast när man snackar FSB/Minnen är dock att du kör dina minnen synkront med FSB. Se alltså till att DRAM Clock står på "100%" eller liknande, varken mer eller mindre.
2 Guest(s)