October 5, 2001
Man applicerar på core och även på kylflänsen så att det blir bra kontakt...åtminstone gjorde jag så...jag må varit lite slösaktig med mängden men jag fick bra temperatur...själva kärnan tog jag rätt lite på...smetade ut det och tog bort det värsta...sen på kylflänsen så blev det lite mer...
November 4, 2001
Det är ju klart att man ska kleta in hela processorn!! Nej men ärligt tänk efter själv..... vilken yta nuddar kylflänsen???
coren såklart det är där du smetar på sen kan du ta ett rakblad och stryka ut det se bara till att du inte får på nån annan stans för det är inte så bra direkt!
October 6, 2001
November 14, 2001
October 3, 2001
October 5, 2001
October 16, 2001
December 22, 2000
det man skall göra är att man skall lägga dit en TUNN applicering av kylpasta. papperstunt ska det vara inge mer.
den funktion kylpastan har är att fylla ut de håligheter och sprickor som finns i kylflänsen och därmed öka kontaktytan mot processorn.
genom att lägga på för mycket kylpasta så ökar du mellanrummet mellan kylflänsen och processorn och försämrar därför prestandan märkbart.
de flesta kylpastor som jag testat har även
blivit något bättre efter ett antal dagars "curing" alltså att flänsen och processorn suttit monterade .... kan jämföras med en mognadsprocess eller nått
kylpasta att rekommendera nu är : Artic Alumina
ny kylpasta från articsilver killarna som förutom grym prestanda oxå är skitbillig. hur mycket bättre kan det bli ?
när jag gör rent processorn så brukar jag ta någon billig aftershave eller parfym. applicera bara på en topps och torka försiktigt bort överflödet av kylpastan.
2 Guest(s)