November 27, 2004
Hur Skulle ni göra ?
hallå där ute .. lr inne hur man nu ser på saken...
köpt mig en liten ny låda. låda http://www.coolermaster.com/pr.....aa4698.swf
så ska nog få in lite saker i den lådan ... ingen större skönhet
så man får lite mer utrymme, sedan så lite extra saker som bara föll ner i korgen i bara farten ... så vad är frågan undrar ni ... jo så här ligger det till ....
ska bygga ett system med följande delar: ( av det nuvarande kitet och som sagt lite nya skaker, där av 2 st av vissa grejjor)
2 st radiatorer, 2st tankar, 2st pumpar 1250 & 1048, 1st cpu block, 1 st gpu block, 1st NB block.
1. vilken följd ska jag sätta dom i ? vad är det optimala ?
2. går det serie koppla eller paralell koppla pumpar med olika styrka?
3. kan lika gärna fråga bästa placeringar av radiatorer när jag är igång.
saker som sitter i burken är p4 2.6@3.6 , abit max 3 , ati x800xt PE
tack på förhand
November 27, 2004
vet inte därför jag frågar 🙂 var min tanke oxo från början att köra 1250 + Danger Den Heater Core + tank och cpu, NB block. sedan 1048 + Black ice pro rad. + tank + Gpu block ... men som sagt är jag vet inte därför rådfrågar jag.
men sedan är frågan om det är värt att göra så lr bara köra med 1 pump.. om % är så stor i kylning så är det ju smidigare med pump .. sedan har jag hört lite olika vilken ording man ska sätta grejjorna i .. så någon som vet ... ? just nu kör jag tank->pump->rad->cpu->NB->Gpu
efter om jag bara kör ett system med en pump tänkte jag så här tank->pump-> rad->cpu->NB->tank->rad->Gpu ... men som sagt det kanske är helt fel .... förslag ?
1 Guest(s)