October 3, 2001
jag har köpt en tempguard men jag kan inte få bort kylflänsen.
datorn är en dimension 8100 från dell (och SNÄLLA låt inte det här inlägget bli nåt debatt-center hurvida dell är dåligt eller bra svara bara på frågan om ni vet)
Flänsen sitter fast med nån sorts knäppanordning och flänsen har ingen egen fläkt otan det är en typ 92mm som blåser på processorn genom en kåpa som styr vinden mot processorn.
kåpan fick jag lätt bort men inte kylflänsen, det sitter 2 metell grejer på var sin sida om flänsen men den ena är skit svår att nå och den andra sitter så hårt så ja vet inte om det är där man ska trycka HJÄÄÄLP!!!!
June 3, 2001
hmm det e surt att få bort CPU kylaren, man måste nästan bruka våld både att få dit den och ta bort den. kommer ihåg när jag o polaren skulle sätta dit en taisol på min cpu, det krävdes 2 starka killar och en skruvmejsel. Har inte haft så j**la åt i fingrarna i hela mitt liv *garv*
March 4, 2001
On 2001-11-02 15:36, MaG wrote:
hmm det e surt att få bort CPU kylaren, man måste nästan bruka våld både att få dit den och ta bort den. kommer ihåg när jag o polaren skulle sätta dit en taisol på min cpu, det krävdes 2 starka killar och en skruvmejsel. Har inte haft så j**la åt i fingrarna i hela mitt liv *garv*
Jag tycker taisolen e pisslätt att montera bara man använder skruvmejsel
May 29, 2001
hehe....RTFM!!
se nedan:
http://support.euro.dell.com/d....._processor
September 14, 2001
On 2001-11-02 16:38, squarepusher wrote:
hehe....RTFM!!
se nedan:
http://support.euro.dell.com/d....._processor
hehe, rtfm!
nämen vadå? antigen är flänsen fastsatt med knäppen eller kylpasta, eller bådeock=)
knäpp upp spännena, lostnar den inte då så får du väll dra fram kofoten och bända lite=) men akta processorn *rofl*
trots din begäran killen så köp inte dell då! bygg själv, hemma, i garaget! så man man lacka när man ändå är igång! och så sitter inte flänser fast vid processorn när man får den heller=)
October 3, 2001
schysst men är det svårt att få av flänsen, jag ska alltså ta bort flänsen inte pocessorn.
det står (om jag fattat det rätt att man måste byta ut flänsen om man tar bort den är det verkligen så illa....
....och i såna fall VARFÖR???
de skriver också nåt om kylpasta VAD???
1 Guest(s)