February 23, 2004
Jag vill testa den på ett så enkelt sätt som möjligt. Jag har testkört den lite i burken tillsammans med en liten tank man kopplar på pumpen.. men när jag kör runt vattnet i burken tycker jag det låter att den skramlar/rasslar lite (har även isolerat underlaget den står på så att den inte ska skramla).. jag tror detta kan bero på luftbubblor.. men finns det något sätt man kan testa den på och utesluta luftbubblorna för att höra om den fortfarander skramlar/rasslar?
Eheim 1048 är väl dränkbar dessutom? Då skulle jag iaf kunna dränka den o höra om samma skramel/rassel uppkommer...Dränker man hela pumpen under vatten då? Verkar en smula farligt med elektricitet osv...
March 20, 2001
pcw wrote: Jag vill testa den på ett så enkelt sätt som möjligt. Jag har testkört den lite i burken tillsammans med en liten tank man kopplar på pumpen.. men när jag kör runt vattnet i burken tycker jag det låter att den skramlar/rasslar lite (har även isolerat underlaget den står på så att den inte ska skramla).. jag tror detta kan bero på luftbubblor.. men finns det något sätt man kan testa den på och utesluta luftbubblorna för att höra om den fortfarander skramlar/rasslar?
Eheim 1048 är väl dränkbar dessutom? Då skulle jag iaf kunna dränka den o höra om samma skramel/rassel uppkommer...Dränker man hela pumpen under vatten då? Verkar en smula farligt med elektricitet osv...
om det skramlar och rasslar lite om den är det nog ganska stor chans att du har lite luft i pumpen. Testa att vrida lite på chassit och se om det far ut. Det dära med dränkningen är inga problem. Det är bara att stoppa ner den i vattenet, hela pumpen. Den är gjord för att dränkas helt.
2 Guest(s)