November 26, 2002
jag laddade ner det program som nån länkade till i en post nedanför, och den säger att det är strax under 50 grader varmt. Jag tycker att det verkar vara väldigt varmt, men jag vet inte.
Jag har inte överklockat den eller nåt, ej heller satt in extra fläktar.
Bara undrar vad som är normalt.
November 26, 2002
det var ju bra 🙂
Jag är inte så hajj på det här med kylning och så, blir det mycket bättre om det blir kallare?
Allt jag egentligen vill är att få ner ljudnivån så att jag kan sova samtidigt som daorn är på. Tyckte det verkade lite fränt att ha en Fancontroller på datorn också.
Tack för hjälpen!
December 23, 2000
man behöver inte sträva efter ngn temperatur alls om du inte klockar så kan du skita i den! Jag strävar efter tysthet därför kan min CPU temp gå upp till 70°C men inte gör det mig ngt....sä länge den är stabil så är tempen inte relevant för mig.
20°C är ju väldigt svårt att få för det är kallare än rumstemperatur
AMD går rätt mkt varmare än Intel
June 20, 2002
Öwall wrote: Men vad är det egentligen för temperatur man strävar efter? 50 grader är väl inte idealet, men inte heller minusgrader kan jag tänka mig. 20 - 30 grader kan jag änka mig är bäst, men som sagt, jag kan inte så mycket.
finns inte direkt nåt ideal... AMD säger max 90 grader... men de flesta brukar väl satsa på max 60 el. 70 grader i full load...
October 14, 2002
Sträva efter så kallt som möjjligt skit i ljudnivån så länge den motsvarar kylningen! du kan juh alltig installera en fan controller eller ännu bättre en reohbus eller varför inte ljud dämpningns mattor att sätta in i chassit... det finn många sätt att få ner ljudnivån på
READY
█
December 11, 2002
Öwall wrote: jag laddade ner det program som nån länkade till i en post nedanför, och den säger att det är strax under 50 grader varmt. Jag tycker att det verkar vara väldigt varmt, men jag vet inte.
Jag har inte överklockat den eller nåt, ej heller satt in extra fläktar.
Bara undrar vad som är normalt.
vad e d du syftar på? cpu eller?
komponenterna inne i din processor arbetar på 350grader tror jag det var. obs det är inte den tempen som du ser om du mäter på flänsen/fläkten. men inne i själva processor ska d vara ca 350grader. (TROR JAG om jag inte minns fel)
March 20, 2001
beex wrote: Ska man ha en optimal temperatur på processorn så ska det vara 17 grader. Då presterar processorn sitt bästa.
och vem har sagt det? det är ju faktiskt så att atomerna rör sig olika snabbt i olika temperaturer och jag tror inte att 17C är den där dom rör sig snabbast.
June 28, 2001
Waco wrote: [quote=beex]Ska man ha en optimal temperatur på processorn så ska det vara 17 grader. Då presterar processorn sitt bästa.
och vem har sagt det? det är ju faktiskt så att atomerna rör sig olika snabbt i olika temperaturer och jag tror inte att 17C är den där dom rör sig snabbast.
precis.
jag har för mig att kiseln hadde lägst resistans en bit under minus strecket . men jag är inte säker nånstans.
2 Guest(s)