July 18, 2001
Har en t-bird 1.33GHz på ASUS A7M266 hovedkort som jeg har lyst til å overklokke.
Hva er det viktig å tenke på? Er det bare å følge med på temperatur? Kan jeg skade prosessoren eller hovedkortet selv om temperaturen ikke stiger? Er litt bekymret for chipset, kan ikke måle temp., men det sitter en liten vifte over det. Hva med minneinstillingene (CAS latency, CAS-to-RAS osv.) og PCI-syklusen, hvordan setter jeg disse når jeg overklokker?
P.S. Er det normalt at GeForce3 chipset og minne kan komme opp i 60 og 50 grader? Skader det kortet over tid?
Takk for all hjelp!
June 15, 2001
du ska hålla koll på temperaturen, se till att den inte gärna går över 50 grader när du överklockar, se till o fixa bra kylning, några chassi fläktar o sånt, minnet ska du försöka köra i cas2-2-2-5 om du kan ställa in detta, o 4k dram page(nått sånt heter det)
o försöka komma så högt med fsb som möjligt, har du pci kort i datan kan det bli problem i och med att de inte gillar mycke mhz..
hoppas att detta hjälpte
July 18, 2001
Takk for svar! Jeg tror jeg skal kunne fikse kjølingen...
Minnet skal kjøres i 2-2-2-5...hva står 5 for ? Jeg tror jeg forstår de tre første (CAS latency, CAS precharge time, CAS-to-RAS er det vel?). Jeg har et Soundblaster Live! 1024 kort - er dette sensitivt i forhold til endringer i FSB? Så på en dansk webside (http://www.hardinfo.dk/tests/b.....asp?ID=250) - der har de klart å få FSB stabilt opp i 155 MHz - ganske så bra.
1 Guest(s)