August 5, 2002
Kör just nu på ett IC7-G med p4 2.4c i 3.3 med orginalvolt och kylfläns=) Funkar klockrent=) (lite varm bara, 32 i lådan, 45 idle på processorn. Men jag har inte orkat bry mig om ny kylpasta utan kör med den gäggan man får till processorn, så det är kanske inte så konstigt...)
Testade 300 fsb (3.6ghz) en gång men då blev de en massa skumma grejor på hela skärmen... 295fsb är det högsta den bootat i o 3.48ghz e det högsta (tror jag) den kommit in i windows i (1.6v)...
Allting har fungerat utmärkt hitills, förutom att det var grymt jobbigt att få igång RAID1 i s-ata... men det funkar nu det med! =)
(processorn är en BX80532PG2400DSL6WF)
April 4, 2003
Izomatic wrote:
Allting har fungerat utmärkt hitills, förutom att det var grymt jobbigt att få igång RAID1 i s-ata... men det funkar nu det med! =)
Illa... Jag hade tänkt köra mina Seagate 120gb S-ATA i RAID 0 när de kommer i slutet av juli... Hoppas jag får det att funka på direkten!! I annat fall kommer jag garanterat att skicka massa frågor till dig 😉
July 11, 2002
Holly...
Min iaf är tillverkad i Cost-rica om du undraro, batch orkar jag inte o glo efter, men eftersom det är costa rica tillverkad så måste den klocka bra 😀
Ska ta o klocka den lite snart, men den är lite för varm nu idlar på 45 c och full load upp till 55c. Kör intels retail kylning samt deras thermal pad..
Vad har du exakta temps på din CPU Izomatic?
Och vad betyder PMW?
Fan vad läskigt det var o montera intels kylare, jag är van att man ska viktfördela amd processorer så att man inte knäckte coren, och så försökte jag göra med intels. försökte dra åt bägge spännena samtidigt men moderkortet och allt knakade som fan, sedan så testa jag o dra åt ett spänne i taget och det gick lite bättre 😀
2 Guest(s)