June 28, 2001
märkte att det knappt ran vatten igenom min uberghettokylning så jag plockade isär skiten och till min lilla förvåning så hadde mitt cpu block totalt kalkat igen sig, det var som Smör och sand i hela blocket.
har pumpat igenom jäkla massa mängder vatten och Tröd, men jag fruktar att det fortfarande finns kvar en jäkla massa, och självklart har sweiftech tum mått på 6kantsnycklarna.
så om jag inte lyckas skruva isär skiten vill jag ha tag i nått medel som löser upp kalk eller nått, kan ni nått tro?
nått riktigt Elajt, som endå inte pajar O-ringar och packningen.
detta är mitt första Kalkproblem efter närmare 2 år med kranvatten. 🙄
March 11, 2003
Mind wrote: märkte att det knappt ran vatten igenom min uberghettokylning så jag plockade isär skiten och till min lilla förvåning så hadde mitt cpu block totalt kalkat igen sig, det var som Smör och sand i hela blocket.
har pumpat igenom jäkla massa mängder vatten och Tröd, men jag fruktar att det fortfarande finns kvar en jäkla massa, och självklart har sweiftech tum mått på 6kantsnycklarna.så om jag inte lyckas skruva isär skiten vill jag ha tag i nått medel som löser upp kalk eller nått, kan ni nått tro?
nått riktigt Elajt, som endå inte pajar O-ringar och packningen.detta är mitt första Kalkproblem efter närmare 2 år med kranvatten. 🙄
Avkalkare till kaffekokare.
October 7, 2002
denstore wrote: Men varför inte bara köpa just avkalkare för kaffekokare? Varför krångla med annat när det kostar en spottstyver?
Eftersom avkalkningsmedel till kaffekokare oftast är gjorda på fosforsyra, som är starkt frätande, och därigenom inte så snällt, dels mot vattenkylningskomponenterna (fast de klarar sig nog), dels mot händerna, dels mot miljön...
Kalk löser sig relativt lätt i de flesta syror, så det borde inte vara så noga vilken, ättika funkar säkert också (men luktar ju ganska starkt och det kanske inte är jättetrevligt att använda av den anledningen...)
1 Guest(s)