August 8, 2003
Hej
Jag köpte en arctic cooling super silent p4 Tc till min cpu (2.4 p4) för några dagar sen men TCn är verkligen cp. När jag har datorn i idle så ligger tempen på 55 grader fast jag har en massa papst chassifläktar och cpufläten försöker inte ens kyla ner den utan ligger bara på ca 800 rpm vilket inte kmr kyla ner den. Hur stänger man av denna funktion? Finns det ngt program lr kan man bara klippa av rpm sladden.
June 24, 2002
KheLdaR wrote: Hej
Jag köpte en arctic cooling super silent p4 Tc till min cpu (2.4 p4) för några dagar sen men TCn är verkligen cp. När jag har datorn i idle så ligger tempen på 55 grader fast jag har en massa papst chassifläktar och cpufläten försöker inte ens kyla ner den utan ligger bara på ca 800 rpm vilket inte kmr kyla ner den. Hur stänger man av denna funktion? Finns det ngt program lr kan man bara klippa av rpm sladden.
Klipp bort grejen som läser av tempen och löd sen ihop sladden som vanligt..
February 11, 2001
Japp. Ju varmare den blir detso mindre restistans får den = mindre spänning stjäl den från CPU fläkten.
Så det du kan göra är att twinna den. Alltså skruva på dioden så de två benen på den kommer i kontakt med varandra. Eller så kan du klippa av den och twinna ihop benen. Eller varför inte krossa den med tång som jag brukar.
Finns massor med enkla grejer. men se till så att spänningen leds FÖRBI temp resistorn bara.
2 Guest(s)