September 6, 2001
Sitter här på jobbet o tänkte se hur bra en 1.6A p4 klocker egentligen. Och till min häpnan hände den med hela vägen upp till 165(!!!???) MHz bus hastighet... dvs 2.64 Ghz!! En överklockning på över 1GHz. Jag fick mig verkligen en tankeställare nu, visst att amds proppar e snabbare på samma hastighet... men med en fsb på 165mhz och 512kb cache, tjenare. AMD verkar tappat tron och krona som överklockarens kung.
January 24, 2001
nemos wrote: Sitter här på jobbet o tänkte se hur bra en 1.6A p4 klocker egentligen. Och till min häpnan hände den med hela vägen upp till 165(!!!???) MHz bus hastighet... dvs 2.64 Ghz!! En överklockning på över 1GHz. Jag fick mig verkligen en tankeställare nu, visst att amds proppar e snabbare på samma hastighet... men med en fsb på 165mhz och 512kb cache, tjenare. AMD verkar tappat tron och krona som överklockarens kung.
Ja, jag har också funderat på det där... att AMD skulle vara så bra. Men jag måste säga att P4orna har gått ifrån i både överklockning och i hastighet.. ruskigt!
Nu kommer ju snart.. 3GHz... vad har AMD att komma med då?
July 18, 2002
abishai wrote: jag har aldrig sett AMD som nåt man ska överklocka så mycket, men däremot så alla P4or, iaf dom NW är ju dom som kan komma upp i högst MHz men det bryr jag mig inte om!
Förut köpte man AMD just för dom var så överklocknings bara.. p3orna hade inte en suck.. ,då nu ere så sjukt mkt bettre me p4 verkar d som =(
January 21, 2002
Enligt deras roadmap verkar den komma i slutet av året
http://www.amd.com/us-en/Corpo.....ressRoom/0,,51_104_608,00.html
2 Guest(s)