October 20, 2001
Hur exakt bränner man in minnen på ett bra(?) sätt? Har aldrig bränt in ett minne förut men tänkte att det kanske skulle vara på tiden när mina nya ADATA minnen dyker upp i lådan snart.
Finns det något speciellt program och hur gör man?
Är det även möjligt att bränna in en CPU? Tänkte på lite vanlig trimmning så ska ju grejerna köras in ett x antal mil funkar det med processorer också att dom presterar bättre efter inbränning?
October 20, 2001
HELIX wrote: Kör så låg hastighet som möjligt och riktigt hög volt.. Kör sedan datorn med Prime95 i två dygn..
Så du menar att om jag ska ställa multin så lågt det bara går? Lägsta FBS också då eller 250? Tänkte bränna in minnerna samtidigt (om det går att göra så).
Har läst at 2.9 vdimm är helt okej på minnerna, men vcore då? Det ska väl vara processorn de?! (XP2500 barton)
July 18, 2003
Vecna wrote: [quote=HELIX]Kör så låg hastighet som möjligt och riktigt hög volt.. Kör sedan datorn med Prime95 i två dygn..
Så du menar att om jag ska ställa multin så lågt det bara går? Lägsta FBS också då eller 250? Tänkte bränna in minnerna samtidigt (om det går att göra så).
Har läst at 2.9 vdimm är helt okej på minnerna, men vcore då? Det ska väl vara processorn de?! (XP2500 barton)
enligt mig max typ 2 volt... sen vill då inte jag kräma på mer.. men allting beror på vilken kylning du har
June 9, 2003
October 20, 2001
Aundrey wrote: vad känar man på att bränna in sina minnen?
Vissa påstår att metalbryggorna vidgar sig vid hög värmeutveckling, vilket för mig låter logiskt och på så sätt kan du använda dej av en högre FBS efter att du bränt in minnerna.
Rent teoretiskt så förstår jag resonemanget solklart men hur bra det egentligen är i praktiken vet jag inte. Samma måste gå för processorer.
2 Guest(s)