April 15, 2002
Vilket program ska man använda om man vill bränna in minnena för att eventuellt kunna pressa ut mera av den?
Kan "bara" köra med timingsen 2-2-2-11 vid max 188 FSB och 2,9 volt. Dessa minnena borde väl gå att pressa mera? Eller kan det vara cpun som hindrar? Min DLT3C-processor är nog tidernas sämsta processor för jag kan bara få upp den som max ca 2068 MHz vid hög spänning.
/Roger
December 7, 2001
Roquake wrote: Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
Ngt bra program som man kan bränna in med?
Har kört CPU-burn men det kanske är enbart för processorn?
/Roger
dom är häftiga 😮
cpuburn är enbart för prollen ja..
June 9, 2004
Roquake wrote: Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
/Roger
sisoft sandra, burn in guide, kör enbart memory bandwidth testet. Glöm inte ställa in att sisoft ska använda hela modulerna, inte bara hälften som är default.
April 15, 2002
Ikkitousen wrote: [quote=Roquake]Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
/Roger
sisoft sandra, burn in guide, kör enbart memory bandwidth testet. Glöm inte ställa in att sisoft ska använda hela modulerna, inte bara hälften som är default.
Var ställer man in att det ska använda hela modulerna?
Hittar inget sådant.
Jag kan se att modulerna används inte fullt ut när den kör burndelen.
/Roger
June 9, 2004
Roquake wrote: [quote=Ikkitousen][quote=Roquake]Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
/Roger
Hittar inget sådant.
/Roger
Step 2 of 7 i burn in guiden. Markera memory bandwidth test. Välj options (ikonen längst ner till vänster.) Kryssa ur Use 50% memory only for test.
April 15, 2002
bran wrote: Roquake: Varför har du en sketen 60mm fläkt på en 947a?
Ja, det kan man nog undra! Har ju i och för sig en 80 mm fläkt men den blåser sämre än 60 mm. Har ju också en 60 mm Delta-fläkt men det är jobbigt att höra den jämt! 😀
Sen kan man ju fundera att flänsen är ju "bara" ca 60 mm bred så det är ju synd att en del luft kommer utanför om man sätter en 80 mm eller större!
Tycker nästan att 60 är bättre. Får nog försöka göra lådan lite tystare så att jag kan köra en kraftigare 60 mm fläkt. Jag kör med en spänning på ca 2.0 volt och när jag kör Prime95 så blir tempen på coren enligt biosen max ca 54 grader med en svagare 60 mm fläkt.
April 15, 2002
Ikkitousen wrote: [quote=Roquake][quote=Ikkitousen][quote=Roquake]Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
/Roger
Hittar inget sådant.
/Roger
Step 2 of 7 i burn in guiden. Markera memory bandwidth test. Välj options (ikonen längst ner till vänster.) Kryssa ur Use 50% memory only for test.
Fanns inget sådant! Jag kör med senaste versionen av programmet. Kanske det som är orsaken?
/Roger
June 9, 2004
Roquake wrote: [quote=Ikkitousen][quote=Roquake][quote=Ikkitousen][quote=Roquake]Ja, vid den timingsen som du nämnde så kan jag få upp den till 215 FSB stabilt. Men skulle vara "kul" om man kunde köra häftigare timings istället.
/Roger
Hittar inget sådant.
/Roger
Fanns inget sådant! Jag kör med senaste versionen av programmet. Kanske det som är orsaken?
/Roger
SKumt, kör med senaste med afaik, kolla igen.
2 Guest(s)