April 23, 2003
FFS!!!
Sur jag blir, mitt fina nya graffe går fan inte att överklocka! 👿
Om jag försöker med Coolbits och testar står det bara att grafikkortet inte kan köras på den klockfrekvensen.
Ifall jag testar RivaTuner så kan jag inte ens kryssa för så att överklocknings möjligheterna kommer fram!!
Asså. Vad kan jag göra? Jag har hört det att folk byter bios då grafikkortet är överklocknings låst, fast det är nog inte så lätt för mig eller??
Vad finns det för andra FX5600 -->PCI<-- biosar?
Om jag gör en backup av min nuvarande bios kan jag då ändra om så att det fungerar med X-Bios Editor?
Är det något annat jag kan göra ???
VÄLDIGT TACKSAM FÖR HJÄLP!
January 1, 2003
Det kanske går att byta/uppdatera bios...Men du bör inte göra något innan du är 100% säker på vad du håller på med, skulle du t.ex ta fel bios sitter du i skiten om man säger så. Det skulle inte alls förvåna mig om graffekortet är låst för klockning det är ju DELL, men har det är inte så vanligt att de låser graffekortet för klockning.
April 23, 2003
beus wrote: Det kanske går att byta/uppdatera bios...Men du bör inte göra något innan du är 100% säker på vad du håller på med, skulle du t.ex ta fel bios sitter du i skiten om man säger så. Det skulle inte alls förvåna mig om graffekortet är låst för klockning det är ju DELL, men har det är inte så vanligt att de låser graffekortet för klockning.
hmm.. tror inte det har att göra med att det en dell i detta fallet.. tre stycken andra grafikkort har jag kunnat överklocka i den här datorn! :S
January 8, 2003
Du kan ju prova fler program å se vad dem säger. Powerstrip och GeForce Tweaker är ju 2 andra program som brukar funka. GeForce Tweaker hittar du på http://www.guru3d.com
1 Guest(s)