October 10, 2002
Ditt övriga system har stor betydelse i klockning! Nu vet jag ju inte hur du har klockat. Men jag antar att du använt dig av FSB klockning. När man FSB klockar så är det en massa andra saker som spelar med i bilden. Vilket gör att faast processorn sku klara av att gå högr så kan t.ex. minnena säga emot eller någo annat.
Jag har för mig att INTELS processorer inte går att få upp multipelln på.
March 27, 2002
1a frågan, kör den 133 eller 100 i FSB orginal? om den kör 100 så kan du nog klocka ganska bra, minst till 133 iaf! e de redan 133 så kanske du får upp den runt 140, lite mer om din minnen pallar! funkar de inte iaf så prova att höjja volten, prova ett steg i taget, först 1.25, sen 1.30 osv! de brukar funka då! spinx
March 27, 2002
kolla hur ja gjorde för å max mitt celeron system:
April 20, 2002
Jag har oxå en Celeron 1.1 o den går inte över 1211......funkar inte mer bara. Men så är ju hela min dator CP också.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Hur vet man om den är Tualatin eller inte?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 2, 2001
Tintin wrote: Hur vet man om den är Tualatin eller inte?
Är den 0.13micron är det Tualatin och är det 0.18 är det coppermine och troligtvis har vi båda coppermine eftersom dom inte klockar särskillt bra. 0.13 tekniken klockar betydligt bättre. Min Celeron va det inga probelm alls att få att gå i 1629Mhz, nu är juh inte mitt moderkort det bästa, för annars hade den nog kommit ännu högre.
1 Guest(s)