October 22, 2004
Ursprungligen inskrivet av maxp
Tja klockningsn00b som man är så undrar jag vad ni som fått upp era E6750 i typ 3,2-3,6 ghz med stockfläkt kör den på för inställningar i bios. har inte riktgt förstått mig på guiden som finns. ni får jättejgärna näma vad ni har för moderkort. själv siter jag på ett MSI G33.värt att nämna är att den nu står på
FSB = 333
FSB/memory ratio = AUTO
PCIE freq = 100
CPU voltage = 1,3V
Memory voltage = 1,9
Citera:
Tja klockningsn00b som man är så undrar jag vad ni som fått upp era E6750 i typ 3,2-3,6 ghz med stockfläkt kör den på för inställningar i bios. har inte riktgt förstått mig på guiden som finns. ni får jättegärna näma vad ni har för moderkort. själv siter jag på ett MSI G35.
värt att nämna är att den nu står på
FSB = 333
FSB/memory ratio = AUTO
PCIE freq = 100
CPU voltage = 1,3V
Memory voltage = 1,9
April 24, 2007
jag antar att du menar P35. P35 som jag själv också äger har en låg max. buss på 400mhz. detta gör det omöjligt att klocka mer än 3.2Ghz (med 8 i multipel). P35 var splitterny när jag köpte så jag visste inte att den klocka "dåligt". när köpte du din?
iförsig så har jag idag ingen klock alls utan kör stock på allt.
hoppas det löser sig!
ps:P35 är ej bra att klocka fyrkärninga 65nmprollar på (den blir extremt het).
penryn borde vara ok att klocka på p35.
MVH/nvidiaamd
November 12, 2007
Uhm? Nvidiaamd, Vad menar du med att p35 har ett tak på 400 fsb?
jag hänvisar till;
http://www.sweclockers.com/for.....did=721421
där dom felsta använder sig av p35 kort för att klocka 6750....
April 24, 2007
oh!!! men jag läste nånstnas , ja tror att det var just NH eller sweclockers att deras ex bara klara 400FSB, men såpklart kan deras ex vara ett måndags ex (mådag efter långt lov).
😀 då kan jag få upp till 3,6 om den "bara" klarar 450 FSB.
sen kommer jag att stanna vid 3,6 om jag sätter det stabilt.
från 2,67 till 3,6 är ok om ja lyckas!, ska byta till in AC freezer snart o börja klocka CPU. sen klocak GPU o köra 3dmark05.
February 12, 2003
nvidiaamd wrote: oh!!! men jag läste nånstnas , ja tror att det var just NH eller sweclockers att deras ex bara klara 400FSB, men såpklart kan deras ex vara ett måndags ex (mådag efter långt lov).
😀 då kan jag få upp till 3,6 om den "bara" klarar 450 FSB.
sen kommer jag att stanna vid 3,6 om jag sätter det stabilt.
från 2,67 till 3,6 är ok om ja lyckas!, ska byta till in AC freezer snart o börja klocka CPU. sen klocak GPU o köra 3dmark05.
Knappast P35 som sätter gränsen, det var nog mest MSI-brädan.
April 24, 2007
det vet ja. jag antog att det var självklart..;)
vi missuppfatta varann. ja menar att MSI p35 bara klarar 400FSB. andra kort klarar såklart mer.
osäkert om taket för MSI p35 PLatinum ligger på 400, ligger det där? ja vet att det kan skilja mellan olika MB men på ett ungefär?
2 Guest(s)