December 28, 2000
Ditt moderkort verkar inte vara så bra 😛 . Nya asus moderkort har alla inställningarna (volt, fsb...). Det är nog ganska onödigt att överklocka sin dator om man inte vet hur man gör.
Om man gör fel så är det kört.
Om man gör rätt så får man ändå inte såååå mycket bättre (kanske 2.8 blir 3.0?). Man kan ju komma högre fast då är det ju säkrast med bra fläktar (eller vatten) och överklockings vänliga moderkort...
January 2, 2003
DeepBlueMagic wrote: Ditt moderkort verkar inte vara så bra 😛 . Nya asus moderkort har alla inställningarna (volt, fsb...). Det är nog ganska onödigt att överklocka sin dator om man inte vet hur man gör.
Om man gör rätt så får man ändå inte såååå mycket bättre (kanske 2.8 blir 3.0?). Man kan ju komma högre fast då är det ju säkrast med bra fläktar (eller vatten) och överklockings vänliga moderkort...
Det är lätt som fan att komma mkt högre än så,
Polaren fick upp sin P4 2,4Ghz till 3,42GHz med orginalfläkt ...
Inga problem och hur enkelt som helst.
December 28, 2000
Rogue wrote: [quote=DeepBlueMagic]Ditt moderkort verkar inte vara så bra 😛 . Nya asus moderkort har alla inställningarna (volt, fsb...). Det är nog ganska onödigt att överklocka sin dator om man inte vet hur man gör.
Det är lätt som fan att komma mkt högre än så,
Polaren fick upp sin P4 2,4Ghz till 3,42GHz med orginalfläkt ...
Inga problem och hur enkelt som helst.
Jo men 2.4 ghzarna är ju extra bra.. Okey då 2.8 till 3.0 var kanske lite underdrivet (trevligt ord 😀 ). 2.4 ghz till 3.42 ghz med orginalfläkt?? Hur stabil är den datorn?? Orginal fläkten är kanske av lite bättre kvalitet? Om man köper typ dell-datorer eller något liknande så är det jäääääätttte dåliga fläktar på plus att de typ låser fsb:n?
December 28, 2000
gilgo wrote: Även i Dells burkar lär ju Intels original fläktar sitta. Finns ingen anledning för dom att sätta på en sämre fläkt. Problemet sitter snarast i moderkortet som inte har några överklockningmöjligheter.
Tyvärr inte... På många av dell sakerna så finns det INGEN processorfläkt!!!!!! De utnyttjar chassifläkten för att suga ur luften ur processor!
April 26, 2003
June 4, 2001
n4orcer wrote: Jag har precis köpt en P4 2.53 GHZ, Asus P4s8x-x,Twinmos 512ddr PC2700 CL2. Cpu:n har standard fläkt. Har två 80mm och en 120 fläkt i chassit. Nu undrar jag hur mycket man kan clocka minne, CPU så att den fortfarande är stabil.
Du bör väl kunna komma över 3ghz det ska nog inte vara några problem inte 3.2 heller tror jag.. men där någon stans bör du komma..
Välkommen till NH föresten... 😀 😀
April 29, 2003
nILGot wrote: [quote=n4orcer]Jag har precis köpt en P4 2.53 GHZ, Asus P4s8x-x,Twinmos 512ddr PC2700 CL2. Cpu:n har standard fläkt. Har två 80mm och en 120 fläkt i chassit. Nu undrar jag hur mycket man kan clocka minne, CPU så att den fortfarande är stabil.
Du bör väl kunna komma över 3ghz det ska nog inte vara några problem inte 3.2 heller tror jag.. men där någon stans bör du komma..
Välkommen till NH föresten... 😀 😀
Tack.. ska testa det senare idag..
1 Guest(s)