Intel Pencium mot AMD|Page 2|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Intel Pencium mot AMD
Jehrad
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 200
sp_UserOfflineSmall Offline
113705
December 1, 2001 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag läste ett test för ett tag sen...hela tiden så har man matats med att AMD processorer blir varma...men faktum är att Intels P4 (åtminstone på de högre hastigheterna) är VÄRRE än AMD...så det att AMD skulle vara ensamma om extrem värmeutveckling är enligt mig en sanning med modifikation.

marijo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
113719
December 1, 2001 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-01 15:30, Jehrad wrote:
Jag läste ett test för ett tag sen...hela tiden så har man matats med att AMD processorer blir varma...men faktum är att Intels P4 (åtminstone på de högre hastigheterna) är VÄRRE än AMD...så det att AMD skulle vara ensamma om extrem värmeutveckling är enligt mig en sanning med modifikation.

har du möjligen sett filmen på nordichardware.com

Jehrad
Medlem
113728
December 1, 2001 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej det har jag inte men däremot den från Toms Hardware Group...har du sett filmen från AMDworld?

Anser att båda filmerna ska tas med en nypa salt...men i Toms film så "råkar" de glömma att visa hur länge processorerna får vara utan fläns...jag tror inte ett skit på nån av filmerna...jag vet bara det att vem är dum nog o plockar av sin kylfläns under drift?

Mostie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
113734
December 1, 2001 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD = BÄST !!!!!!!!!!!!!!!!!KLART SLUT....

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
113811
December 1, 2001 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ska nog bli en AMD prolle nästa gång.

On 2001-11-29 13:24, Naughtyboy_2000 wrote:
Det beror helt på vad mans ka datorn till...är man ute efter en spel dator till ett sjysst pris så är AMD det själv klara vaket...men har man en liten server...lr sysslar mycket med tunga apps och multitasking så skulle jag nog välja en P4..!

kan du utväkla fördelarna med att ha en intel prolle till sådant ?
fattar inte varför en P4 skulle vara bättre en en amd på ett sådant område ,efersom AMD oftast e snabbare.

marijo
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
113834
December 1, 2001 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

alltså jag blir så j**la sned på er människor som har skaffat AMD för 5 veckor sen och börjat med sina Athlon, MP, Xp o liknande ....alltså min första amd var en K5 133 om ni AMD ägare vet vad det är för prolle... så kom inte hit o snacka om AMD vs Intel för jag har haft en Athlon också..... AMD ÄR snabbare... men när??
JO spel´... men sen då...vill man bara spela så kan man väl skaffa ps2 .... Intel skaffar man om man vill sitta vid sin dator o jobba utan att oroas om tempen har stigit eller om den ligger på 45-50 C ... intel väljer man om man vill överklocka lite och köra så lite fläktar så att när AMD ägarna sätter sig vid den datorn försöker de starta skiten eftersom det inte låter ett piss om den.....

SÅ all ni som ser till FPS.n och benchmark programmen är ute o cyklar.... vad ni ska göra det att fixa lite EGNA tester och kolla hur det fungerar........

Och det här med villken prolle som e bäst AMD eller INTEL är bara barnsligt...man väljer dator efter ens behov inte för att ha snabbast dator eller vara värst i kvarteret

[ Detta Inlägg ändrades av: marijo den 2001-12-01 20:04 ]

Mostie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
113869
December 1, 2001 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

jag säger bara AMD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
113893
December 1, 2001 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

jag själv som äger AMD tycker att den blir h*****e för varm, på så sätt skulle jag gärna ha en pentium. (bränden nyss min prolle) AMD är lättare att klocka. men den lilla prestanda mer som en AMD ger mer en en Intel så spelar det ingen roll. intel har en stor nackdel och det e priset. AMD är bättre på den sidan. Lita inte på alla tester som säjer att tex. en duron 1200 spöar en 1,7ghz P4. de stämmer inte i praktiken. för jag kan med största sannorlikhet säja att en duron e mycket slöare. så vitt jag vet så slog den P4 på ETT test inte alla... INTEL är dyrare så fler väljer AMD och då vill ju alla skryta om sin SUUUPER processor och då blir det AMD... det skiljer inte så mycker som vissa tror.

Jehrad
Medlem
113939
December 1, 2001 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-12-01 20:03, marijo wrote:
alltså jag blir så j**la sned på er människor som har skaffat AMD för 5 veckor sen och börjat med sina Athlon, MP, Xp o liknande ....alltså min första amd var en K5 133 om ni AMD ägare vet vad det är för prolle... så kom inte hit o snacka om AMD vs Intel för jag har haft en Athlon också..... AMD ÄR snabbare... men när??
JO spel´... men sen då...vill man bara spela så kan man väl skaffa ps2 .... Intel skaffar man om man vill sitta vid sin dator o jobba utan att oroas om tempen har stigit eller om den ligger på 45-50 C ... intel väljer man om man vill överklocka lite och köra så lite fläktar så att när AMD ägarna sätter sig vid den datorn försöker de starta skiten eftersom det inte låter ett piss om den.....

SÅ all ni som ser till FPS.n och benchmark programmen är ute o cyklar.... vad ni ska göra det att fixa lite EGNA tester och kolla hur det fungerar........

Och det här med villken prolle som e bäst AMD eller INTEL är bara barnsligt...man väljer dator efter ens behov inte för att ha snabbast dator eller vara värst i kvarteret

[ Detta Inlägg ändrades av: marijo den 2001-12-01 20:04 ]

Uhm...bara för att man haft AMD ett tag säger väl inte att du vet bäst? Dessutom så kanske du borde ta o läsa på lite...Intels senaste är en riktig fuling på värme...Jag har varit en Intel ägare i flera år så jag borde ju veta när jag pratar Intel då om man ska vara som du...Visst man väljer efter behov och ja Intel må vara snabbare på vissa grejer...Men det säger inte att den är bäst...ett exempel är ju som sagt värmen...den senaste 2.0 Ghz från Intel producerar 74W i värme medan AMD snabbaste producerar 46W...om ingen tror mig så kan ni ju ta er en titt på den recension som NH själva gjort...

errol
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
113983
December 1, 2001 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte min AMD Athlon XP 1800+ för 2200
Lagde ut 500 kr på kylning och ljuddämpning
Det blir billigare än att köpa en p4 för 6-7 tusen
eller är det bara jag

Jehrad
Medlem
113987
December 1, 2001 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt tycker jag...Varför köpa ett märke
när du kan få prestanda? smile

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 296
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL