February 13, 2001
Bästa kylarna jag har haft till vattenkylningssytem är crosskylare men dom kostar endel!
Efter en massa funderande så slog det mig att intercooler kylare måste vara de billigaste och effektivaste sättet att få en bra vattenkylare!
http://www.klracing.se/?subpag.....ategori=50
kostar runt 1000 lappen och grymt effektiva
February 13, 2001
3" spelar juh ingen roll bara och förminska, pratade med en motorbyggare om de nyss och han trodde då de inte skulle vara nå problem då dom är byggda på samma sätt bara att intercoolen har mer flöde igenom oftast än en vanlig kylare.... Ett test inom snar framtid ska jag göra 🙄 El en race oljekylare som har mindre hål men finns i mindre format för en billig peng.
March 14, 2001
Lyckas man inte med att göra om kopplingarna på en intercooler så det passar övriga slangar kan man nog lägga ner allt och köpa ett färdigt system istället.
Intercoolerns förmåga att klara av högre flöde med mindre motstånd tjänar du nog inget på jämfört med en vettigt kylare/värmepaket. Dessa har redan så stor yta och breda kanaler för vattnet så det blir rätt lågt motstånd vid det flöden som används vid vattenkylning av datorer.
2 Guest(s)