September 19, 2002
Tjena grabbar & gummor! 😉
Chefen min snackade idag om att han eventuellt skulle måste beställa en hiskeligt massa lösa oböjda heatpipes till ett specialprojekt här på jobbet. Dock så är minimiordern 1000st, och han behöver inte alls så många. Så jag tänkte kolla om ni tror att det skulle kunna finnas ett intresse av att köpa sådana?
Själv tror jag det finns ganska stora möjligheter för hemmamoddar då dessa normalt sett inte går att köpa som privatperson...
Heatpipesen är väl ungefär 1,5 decimeter långa & 5mm tjocka, så de bör gå att borra in i botten på många bättre cpu-kylare och sedan leda en del av värmen till tex en kylfläns som man skruvar fast i chassit eller liknande. Möjligheterna är många i händerna på rätt person..
Så vad tror ni? Skulle intresset finnas för något dylikt? Givetvis ska jag kolla med honom om det går att fixa någon typ av NH-rabatt eller något sådant... 😉 Tror iofs inte de blir så dyra per st ändå då man köper så pass många, men exakt vad det handlar om vet jag inte i nuläget, vill mest kolla om intresset kan finnas.
September 19, 2002
denstore wrote: Klart att det finns intresse. Men det beror såklart på priset.:)
Det enda jag vet i nuläget är att det handlar om under hundra pix per styck... 😉 Mest troligt är det bra mycket mindre än så men jag har ingen aning eftersom chefen inte fått slutofferten på 1000st än. Han förhandlar fortfarande vettu.. 😉
EDIT: La till en omröstning också... 😉
EDIT2: Skriv gärna en kort kommentar också så man vet vilka det är som är sugna, lättare att pejla vilken "målgrupp" det är så att säga.. 😉
April 30, 2004
April 30, 2004
[ToMaHaWk wrote: ]Ska kolla med chefen vad det är för variant, om det är gas eller vätska. Men de går då att böja iaf då det är vad han har gjort. Han sågade till två träklossar i lämplig form & pressade sen ihop dem med heatpipe'n mellan dem så de blev som han ville ha dem.
Om du har tillgång till att ta ett kort på en heatpipe & lägga ut här så kan det vara trevligt.
//kontrast
September 19, 2002
Kontrast wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Ska kolla med chefen vad det är för variant, om det är gas eller vätska. Men de går då att böja iaf då det är vad han har gjort. Han sågade till två träklossar i lämplig form & pressade sen ihop dem med heatpipe'n mellan dem så de blev som han ville ha dem.
Om du har tillgång till att ta ett kort på en heatpipe & lägga ut här så kan det vara trevligt.
//kontrast
Ska försöka fixa det, tror bossen har inhandlat en digitalkamera till jobbet så... Får höra med honom på måndag får vi se.
1 Guest(s)