June 19, 2002
Okej, nu ska jag äntligen få tummen ur och montera min gamla 80w pelt på nordbryggan. Jag är nästan klar med fastsättningen, men jag måste ju isolera också. Jag har en fin neoprenbit som passar runt blocket, men jag måste ju isolera själva moderkortet också. Jag funderade på om man bara kan använda vanlig genomskinlig tejp till detta?
Jag har sett flera som använder sig av silikon, men borde det inte gå att tejpa på moderkortet bara. Någon som vet?
June 19, 2002
brevix wrote: ska du kyla peltiern med vatten eller luft?
kyler du med luft tror jag inte du behöver vara orolig för kondens.
men du bör nog isolera(tejp isolerar inte så bra) baksida för säkerhets skull
Vatten såklart =)
Jag ska använda diselektriskt fett, fick reda på att det fugnerar bra.
August 16, 2002
[NH wrote: Noddan][quote=brevix]ska du kyla peltiern med vatten eller luft?
Vatten såklart =)
mmjoo... dieletrkiskt fett är det som gäller... det kan man ta bort om man råkar göra nåt med mobot, o ingen ser skillnad på mobot när du säger "jag har ingen aning om varför mitt moderkort plöstligt bara la av"
När du isolerar, gör först en "ram" runt nordbryggan av neoprene eller nåt liknande, och sedan så klämmer du fett runt.. eller så lägger du fett först o sen ramen, men man måste ha båda...
June 19, 2002
keffing wrote: [quote=[NH]Noddan][quote=brevix]ska du kyla peltiern med vatten eller luft?
Vatten såklart =)
mmjoo... dieletrkiskt fett är det som gäller... det kan man ta bort om man råkar göra nåt med mobot, o ingen ser skillnad på mobot när du säger "jag har ingen aning om varför mitt moderkort plöstligt bara la av"
När du isolerar, gör först en "ram" runt nordbryggan av neoprene eller nåt liknande, och sedan så klämmer du fett runt.. eller så lägger du fett först o sen ramen, men man måste ha båda...
Japp, det hade jag tänkt att göra. Föresten, vart kan man köpa diselektriskt fett förutom på overclockers.se?
March 20, 2001
[NH wrote: Noddan][quote=keffing][quote=[NH]Noddan][quote=brevix]ska du kyla peltiern med vatten eller luft?
Vatten såklart =)
Japp, det hade jag tänkt att göra. Föresten, vart kan man köpa diselektriskt fett förutom på overclockers.se?
kolla närmasta järnhandel eller nått.
1 Guest(s)