July 13, 2002
Jag har en Compaq Presario 8000 1.7GHz,80GB,512MB SDRAM,GF3 Ti200.
Jag kan knappt nånting om klockning men vill överklocka min lilla burk.
Det är bra om ni säger så mycket som möjligt,för jag är en apa.
Men vad jag förstår så är det väl nästan omöjligt att överklocka en Compaq,eller??
😕
[ Detta Inlägg ändrades av: Herr_Apa den 2002-07-13 21:17 ]
September 17, 2001
fiskpinnen wrote: Eftersom det bios du uppdaterar med också antagligen kommer från cpaq så överklockningsmöjligheter även där vara låsta.
Men det jag menade...
... i USA (oftast) finns det kunniga hackars och programerare som fixar te BIOS:et på dessa Compaq moderkort :P... Sant!
September 17, 2001
DrMicke wrote: Glöm överklockning på din compaq, köp en ny dator istället om du är ute efter lite mer prestanda!
Hehe, din idiot! Klart fan jag inte köper en ny dator, men kanske lite nya komponenter :P! Ett nytt moderkort och ett graffe, sen så kan man snacka prestanda till max ;)!
September 17, 2001
DrMicke wrote: jahaja... vem är det som är idiot som kommer hit och tror att han kan överklocka en compaq.
Och dessutom så har jag svårt att tro att du skulle kunna trycka i ett annat moderkort än compaqs i en compaq-låda...Ta det lugnt med "idiot" och inse fakta!
Idiot? Nej, det är ATX-format på chassit... så mobo går att skaffa! Sen går det visst att överklocka en Compaq. Tro vad du vill, men jag känner te sanningen!
October 10, 2001
DrMicke wrote: jahaja... vem är det som är idiot som kommer hit och tror att han kan överklocka en compaq.
Och dessutom så har jag svårt att tro att du skulle kunna trycka i ett annat moderkort än compaqs i en compaq-låda...Ta det lugnt med "idiot" och inse fakta!
Kanske ser i syne men vad jag vet så har jag byggt om en Compaq, vad som sitter i lådan ser du under detta inlägg. Moderkortet passade exakt in i lådan och hålen stämde perfekt, detta i en Compaq Presario 5640 som nu är omlackad och moddad 😀
September 17, 2001
BURKEN wrote: [quote=DrMicke]jahaja... vem är det som är idiot som kommer hit och tror att han kan överklocka en compaq.
Kanske ser i syne men vad jag vet så har jag byggt om en Compaq, vad som sitter i lådan ser du under detta inlägg. Moderkortet passade exakt in i lådan och hålen stämde perfekt, detta i en Compaq Presario 5640 som nu är omlackad och moddad 😀
Tjena BURKEN! Gött att nån förstår ;)... hehe!
July 19, 2001
sibbor wrote: [quote=fiskpinnen]Eftersom det bios du uppdaterar med också antagligen kommer från cpaq så överklockningsmöjligheter även där vara låsta.
Men det jag menade...
... i USA (oftast) finns det kunniga hackars och programerare som fixar te BIOS:et på dessa Compaq moderkort :P... Sant!
Jag tror inte att riktiga hackers ens skulle röra en vanlig compaq...
Varför skulle man sedan vilja ha ett compaq chassie???
Vad fan ska du med ett nytt moderkort om du ändå har SDRAM minne?? Sedan är ju Intel processorer ingenting att hurra för...
October 10, 2001
HELIX wrote: Sedan är ju Intel processorer ingenting att hurra för...
Dessa fakta grundas på vad? Egna djupa efterforskningar kanske? Kan det vara så att AMD´s processorer är det underverk som är helt utan fel och brister eller? Det är ju inte utan att man undrar... Men allvarligt, om man ser på saken lite mera realistiskt så är ju varken Intel eller AMD det perfekta valet. Problemet är bara det att det inte finns så mycket mer att välja mellan, och DET är ingenting att hurra för.... 🙁
2 Guest(s)