October 18, 2001
jag läste för ett tag sedan en artikel där dom recencerade 1800XP, där gjorde dom något i bios så att dom fick upp den till en 1.6Ghz... Vad jag förstår behövde man inte gå in och pilla med silver färg och skit för just denna lilla överklockning, men som sagt, jag kom inte ihåg vad dom gjorde. jag kommer dock i håg att det var samma moderkort som jag har, Epox. Sen är nästa fråga, vid vilken ca temperatur tar procerssorn skada? Vilken temp skall man ha larmet inställt på i BIOS?
August 22, 2005
ok, kolla så att denb itne går för varm också... annars e det o höja på, funkar det inte e det att återstälal CMOS jumperns så funkar det i 1533 mhz igen....
då e det bara att gå in i bios o höja til lhögsta stabila hastighet igen... mer om det får du fråga nån anna om, har ingen erfarenhet av CMOS jumprar själv...
October 18, 2001
Temperatuern på processorn ligger mellan 38-41 grader, vilket är fullt acceptabelt... lite orolig för PCI korten dock.... Vid busshastighet på 150 funkar det inte, men det känns som om det är minnena
[ Detta Inlägg ändrades av: hjeltman den 2001-11-21 11:52 ]
1 Guest(s)