June 14, 2002
Jag får inte ner värmen fast jag har en 80-80 fläkt som blåser ut och en 120-120 fläkt som blåser in.
Jag vet inte vad jag ska göra så om någon vet hur jag ska få ner värmen på min athlon xp 1800 + så är jag taksam.
Jag har modekort epox 8k3a+
Med stängd låda bli datorn 58 till 65 grader varm.
Men med plåten öppen blir den 55 grader men jag kan inte spela mer än i tio minuter förän den går upp till 65 grader.
Jag har provat med den nya pasta med den bästa kyllpastan men inget hjälper.
Hälsningar Matte
December 6, 2001
- Har du sett installationsvideon på http://www.zalman.co.kr/englis.....5005Al.htm ?
- Hur tjockt lager kylpasta har du? Det ska vara TUNT! I videon ser man nästan CPUn genom kylpastan...
- Kör du fläkten på max varvtal? (plocka bort vartalsregleringen och anslut fläkten direkt till moderkortet)
- var sitter chassifläktarna? Om de sitter intill varandra och den ena suger och den andra blåser så blir det bara rundgång. Idealet är om du har ett insug av kall luft på framsidan (120mm t.ex) och ett extra utblås (80mm t.ex.) på baksidan (den sida där nätaggregatet blåser ut varmluft). Om du bara har fläktplatser på baksidan av chassit, sätt insuget längst ner så att den varma luften ostört kan stiga uppåt. Försök tänka ut hur luftströmmarna rör sig i lådan, och se till att det blir maximalt drag förbi CPUn...
1 Guest(s)