August 10, 2002
Kolla på http://www.munken.webb.se
där har ni även mitt moddade chassi.
men vad tycks om graffakylningen.
Står hur man steg för steg gör om man vill vara en munken wanabe 😀
December 9, 2002
Fett. Såg även ditt chassi, har ett likadant. 🙂
Tänkte också sätta i en 120mm fläkt i fronten på min, fast jag skulle då köra den till vattenkylning. Du var väl tvungen att plocka bort pc-speakern för att få plats med fläkten?
Har du fortfarande kvar de stansade hålen till 80mm fläkt bak på lådan eller har du satt en 120mm fläkt där eller något?
Summering ---> FETT MODDAT!
May 9, 2001
Jag har haft en originalkylare från en P4 som kylare på mitt GF 4 Ti4600.
Den var lite tung och satt lite dåligt så jag satt tillbaka originalkylaren till grafikkortet.
Men jag tog bort plastlocket och fläkten och satte dit en 80 mm fläkt istället.
Hittade några plastdistanser som jag satt på fläkten och sedan var det bara att ta några buntband för att fästa den.
Jag har även ett gammalt GF 2 GTS kort som jag har satt en originalkylare från en P3 på.
P3 kylarna är ju lite mindre än dem till P4 så det var lite lättare att fästa den.
Lite bilder på mitt gamla GF 2 GTS kort med den nya kylaren:
http://hem.bredband.net/isaste.....Front2.JPG
August 10, 2002
XaMMi wrote: Fett. Såg även ditt chassi, har ett likadant. 🙂
Tänkte också sätta i en 120mm fläkt i fronten på min, fast jag skulle då köra den till vattenkylning. Du var väl tvungen att plocka bort pc-speakern för att få plats med fläkten?
Har du fortfarande kvar de stansade hålen till 80mm fläkt bak på lådan eller har du satt en 120mm fläkt där eller något?Summering ---> FETT MODDAT!
Tack du.
Jo jag va tvungen att ta bort högtalaren, kollade du inte alla bilder?
Där ser man inf att den sitter fast på chattis på plåten, breve mobot.
October 12, 2002
November 17, 2002
Hehe nej inte precis.
Men vet du vad det är för "skummgummi" som finns i denna lådan?
http://hem.bredband.net/isaste.....Dator2.htm (längst ner på sidan)
November 17, 2002
rsastin wrote: Det kan ju jag svara på eftersom det är min hemsida och låda.
Bilderna är gamla och de delar som finns på bilderna har jag bytt ut.
Det är vanlig skumgummi som jag knyckt från jobbet.
Jag har fäst dem med dubbelhäftande tejp.
Ok.. men vad gör skummgummit? Blir det varmare i lådan?
Fläktarna på sidodörren blåser dom in?
May 9, 2001
Skumgummit dämpar ljudet lite. Nej, det blir inte varmare för mig.
De två stora nertill suger in luft i lådan och de över blåser ut varmluft från lådan.
De två stora ska egentligen gå på 18 volt men jag kör dem på 12 volt så att de inte låter så mycket.
Mitt kraftaggregat har en speciell utgång för fläktar.
De fläktar man kopplar till den går i samma hastighet som kraftaggregatets fläkt.
De två övre är kopplade till den kontakten.
August 10, 2002
squarepusher wrote: inte för att va taskig, men jag tycker att den där gfx modden såg rätt skabbig ut, resten är helt ok 🙂
Sa du till mig lr den andra killen som lade upp sina bilder?
Jaja det spelar nog inte så stor roll med tanke på att det inte var så stor skillnad. Men vad va det som såg fult ut då? Jag tycker det ser asatjusigt ut med en stor cpu fläns hängande under graffakortet. Och så kyler den bättre. Det enda som såg fult ut var när jag var tvungen att såga av en bit av flänsen men det syns inte eftersom att den ligger in mot mobot.
Men men, alla har sin smak. I love it!
2 Guest(s)