June 3, 2001
att det kan vara j*vligt bra me kylning..
Moderkortet stog och tugga på 46°C.
Vad gjorde jag? :wow: Jag tog bort ena sidan på burken och satte en hårfön att skjuta kalluft rakt in i burken. :wow:
Och vips.. så var det nere på 32°C (sen ville den inte mer) på bara 30 sekunder.
Slutsats: Jag ska ha så bra kylning som möjligt på nästa dator...
December 19, 2000
en gång för länge sen när jag körde miditower, så höll jag på å mecka lite med fläkten i nätagget... sen satte jag ihop hela burken igen å stängde den å körde igång... satt där ett tag... spelade lite å så... sen helt plötsligt råkade jag nudda burken med knät, AJ brännde mig ordentligt, hade glömt att koppla in fläkten i nätagget igen och burken hade blivit så varm så man brännde sig på lådan, dock så var den fortfarande stabil 😀
April 1, 2001
2001-06-29 15:48, skrev p0w:
en gång för länge sen när jag körde miditower, så höll jag på å mecka lite med fläkten i nätagget... sen satte jag ihop hela burken igen å stängde den å körde igång... satt där ett tag... spelade lite å så... sen helt plötsligt råkade jag nudda burken med knät, AJ brännde mig ordentligt, hade glömt att koppla in fläkten i nätagget igen och burken hade blivit så varm så man brännde sig på lådan, dock så var den fortfarande stabil 😀
Och det luktade inte bränt nätagg ? hehe
Vad gjorde jag? Jag tog bort ena sidan på burken och satte en hårfön att skjuta kalluft rakt in i burken.
Den hårfönen hade jag inte velat torka håret med.. :grin::grin:
Tekniknörd som gillar att träna.
December 23, 2000
HAHAHAHAHAH!
fast inte lika hemskt som Dell Presario PIII 800Mhz....jag tog temperaturen i "LÅDAN"
och mätte upp 57 grader!!!!!
Mitt system (läs sign) har aldrig gått över 22-23 grader (0-1 grader över rumstemp)
Köp 2st 120mm till fronten och 4st 92mm i taket 😀
Frågan är hur länge hårddisken och andra mekaniska delar klarar sig ....
Tänk om fläkten dog av den höga temperaturen 😀
Hade du verkligen 57grader i LÅDAN??
Jag har haft typ 42grader en gång.. (för länge sen.. ) Jag blev ju skit rädd! :grin::grin:
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)