February 4, 2002
Efter ganska kraftiga klockningar varit uppe i fsb 204 på min processor så har internet blivit väldigt slött för mej Tar lång tid att öppna en sida osv Har varit så i 3dar nu Så jag funderar om jag klockat sönder nätverkskortet för även de kan väl ta skada av klockningen eller ???
November 10, 2002
Arne Anka wrote: Efter ganska kraftiga klockningar varit uppe i fsb 204 på min processor så har internet blivit väldigt slött för mej Tar lång tid att öppna en sida osv Har varit så i 3dar nu Så jag funderar om jag klockat sönder nätverkskortet för även de kan väl ta skada av klockningen eller ???
upplevt samma problem med en annan burk... När jag t.ex ska tanka från topsiten jag är med i så går d typ i 2kb/s. Så tar jag en annan burk så går d i 700kb/s 🙂 Roliga problem..
April 1, 2001
Verkar lite konstigt om det fungerar, men går lite sakta på grund av det. Visst, nätverkskort kan ta skada av för hög hastighet, så det är ju inte omöjligt att det har tagit stryk. Du har inte så att du kan låsa PCI bussen då? Den lär ju va rätt hög med en FSB på >200MHz 😀
Testa med ett annat nätverkskort i burken så märker du ganska snabbt om det var det som var felet eller om det ligger hos din ISP.
November 10, 2002
Iceman wrote: Verkar lite konstigt om det fungerar, men går lite sakta på grund av det. Visst, nätverkskort kan ta skada av för hög hastighet, så det är ju inte omöjligt att det har tagit stryk. Du har inte så att du kan låsa PCI bussen då? Den lär ju va rätt hög med en FSB på >200MHz 😀
Testa med ett annat nätverkskort i burken så märker du ganska snabbt om det var det som var felet eller om det ligger hos din ISP.
tror att jag har en form av NiC ibland..:P eller va det nu kallas..
1 Guest(s)